
Gdzie go szukać ??? niestety nie jest to tak proste jakbyśmy się tego spodziewali znajdując zaraz na początku gry klejnot z jego rękojeści... Do złożenia tej potężnej broni potrzebujemy ostrza, rękojeści i klejnotu:
- Wspomniane już było, że klejnot z rękojeści znajduje się na początku gry - w więzieniu Irenicusa, w pokoju Ellesime (tym nafaszerowanym mnóstwem pułapek). Po zdobyciu klejnotu możemy go...schować w jakieś bezpieczne miejsce i odkopać dopiero gdy będziemy już duzi i silni ;-P (tzn. prawie pod koniec gry)
- Rękojeść i ostrze miecza znajdują się w Podmroku - jedno w tunelach Illithidów, - drugie w tunelach Obserwatorów
"Tyle łażenia tylko po to aby znaleźć ten cholerny miecz - i to wcale nie ukryty !" [Cespenar]
A tu są jego zacny opis:
Długi miecz: 'Wyrównywacz'
Obrażenia i Trak0: Przy rzutach na trafienie, zawsze zachowuje się jak broń +3
przeciw Neutralnym : +0 do trafienia, +0 do obrażeń
przeciw Chaotycznym Neutralnym, Praworządnym Neutralnym: +1 do trafienia, +2 do obrażeń
przeciw Neutralnym Dobrym, Neutralnym Złym: +2 do trafienia, +4 do obrażeń
przeciwko innym charakterom: +3 do trafienia, +6 do obrażeń
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Odporność na Zauroczenia i Zamęt.
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: długi miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag

Gdzie go szukać???
"znalezienie go nie jest trudne, jednak złożyć- będziemy go mogli dopiero po powrocie z Podmroku". Na Srebrny Miecz składają się dwie części - ostrze i rękojeść:
- Aby zdobyć ostrze nie będziemy musieli wykonywać "żadnych" specjalnych zabiegów - zostaniemy
nim "obdarowani" przez Saemona Havariana zaraz po uwolnieniu Imoen.
W tym momencie decydujemy się na zadarcie z niezbyt wyrozumiałym i układnym narodem - chodzi tu mianowicie o Githyanki. Jeżeli chcemy zdobyć ten oręż - musimy o niego wciąż walczyć. - Rękojeść zdobędziemy po walce z Githyankami po powrocie do Amnu.
Srebrny Miecz
Obrażenia: 1K10 +3
Trak0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
25% szansa przy każdym trafiniu, że cel będzie musiał wykonać rzut obronny
przeciw śmierci (z modyfikatorem -2) lub zginie na miejscu.
Opóźnienie: 10
Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 14
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej

Gdzie go szukać???
nie jest to zbyt skomplikowane, jednak (no jasne ) złożymy go dopiero po opuszczeniu Podmroku. Ale naprawdę - heh... - opłaca się czekać J. Do jego złożenia potrzebujemy tylko dwóch części - cięciwy i gryfu:
- Łęczysko łuku znajduje się w Atkathli - w Dzielnicy Mostów - a dokładniej w składzie Garbarza (a zarazem mieszkaniu wesołego seryjnego mordercy) - w piwnicy - zamknięty w skrzyni... i chroniony przez kilku nieprzyjemnych typków (he, he...;P)
- Cięciwa znajduje się w Czarowięzach - poszperajcie to znajdziecie ;P (heh - lubicie golemy - prawda? ;-P)
Obrażenia: +2 kłute, 1K8 od elektryczności
Trak0: +4
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
+20% do odporności na elektryczność
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: krótki łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag

[jednym słowem - "zajebisty towar" - Cespenar].
Gdzie go szukać???
Heheh... - jeśli myślicie, że pójdzie tak łatwo jak z innymi przedmiotami - to myślcie sobie dalej ;P. Do złożenia tego narzędzia masowego mordu potrzebujemy czterech części - Młota Gromów, Rękawic Siły Ogra, Pasa Siły Lodowego Olbrzyma & Zwoju zawierającego prawdziwe imię Crom Faeyr:
- Zwój... - znajdziecie go w siedlisku Smoka Cieni - Thaxll'ssillyi (bo czemu nie?) - aby go zdobyć wystarczy tylko zabić Smoka i przykładnie ograbić ze wszystkiego...nic trudnego ;P
- Rękawice siły ogra - znajdują się one schowane bezpiecznie na rękach niziołka-wojownika, zamieszkującego Kulę Sfer - jak się w niej znajdziecie to na pewno je odszukacie założone na rękach Entu ;-P
- Pas siły lodowego olbrzyma - hmmm...w Podmroku (Na Yezoosa ! Czy wszystkie artefakty muszą trafić zawsze TAM ?!? ;)). Tak więc, by zdobyć pas musimy zwiedzić tunele Kuo-Toa. Znajduje się tam pewien posąg wyraźnie dopominający się o ofiarę - dajmy mu ją (dla niewtajemniczonych dam wskazówkę - "Przyzwijcie jakieś zwierzę np. wilka, czy psa - każcie mu wejść na podwyższenie i patrzcie jak pięknie ginie w kłębach czerwonego dymu...hehe...potem radzę przygotować dobrą ofensywę ;P... Taką ofiarę składa się kilkukrotnie, jednak kiedyś w końcu znajdziemy tam poszukiwany przez nas Pas". RADA: Przeszukujcie DOKŁADNIE trupy pojawiających się rycerzy)
- Młot Gromów - znajdziecie go na szarym końcu tunelów Illithidów pod Atkathlą [Dzielnica Świątyń, Kanały].
Obrażenia: 2k4 +3
Trak0: +5
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
Siła: 25
Zabija kamienne golemy, gliniane golemy, ettiny i trolle
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
Druid
Mag
Złodziej
...i cieszcie się najlepszym orężem w Amnie ;)

Gdzie jej szukać???
do złożenia Fali potrzeba dwóch jej części - Styliska i Ostrza:
- Stylisko Fali spoczywa bezpieczne i opiekuńczych dłoniach strażnika Więzienia Astralnego (trafimy tam w poszukiwaniu Haer`Dalisa)
- Ostrze Fali - znajduje się w posiadaniu księcia Sahuaginów - Villynaty`ego.
Obrażenia: 1K10 +4
Trak0 +4
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
15% szansa na wyssanie wody z ofiary (+15 pkt. obrażeń)
Zabija żywiołaki ognia, ifrity i salamandry (bez rzutów obronnych)
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: halabarda
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać:
Mnich
Kapłan
Druid
Mag
Złodziej

Gdzie jej szukać???
do złożenia ów przedmiotu potrzeba Wiekiery Zniszczeń +1 i Rudy ilitu:
- Wiekiera Zniszczeń +1 - zanurzona jest w wannie pełnej krwi w siedzibie Gildii Bodhi
- Ruda ilitu - znajdziesz jej trochę, jeśli będziesz wykonywał zadanie Rzeźbiarz Sarles.
Obrażenia: 1K6 +3
Trak0 +2
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
2-12 +4 obrażeń przeciwko Nieumarłym, oprócz tego muszą wykonać rzut obronny przeciw śmierci (z modyfikatorem -4) albo ulegają zniszczeniu
Odporność na wyssanie poziomów
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: wiekiera
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10
Nie może używać:
Druid
Mag
Złodziej

Gdzie jej szukać???
Już normą jest, że przedmiot złożyć możemy po wyjściu z (jakże ciekawej) Krainy Podmroku... gdyż właśnie tam nabyć możemy - nieodzowną dla naszych potrzeb - krew srebrnego smoka. Potrzebować będziemy także ehm...ludzkiej skóry.
- Ludzką skórę znajdziemy pod łóżkiem :) Reijeka mieszkającego w Dzielnicy Mostów w domu garbarza.
- Smoczą krew zdobyć możemy od Adalon - jedynego srebrnego (i zarazem jedynego przyjaznego nam) smoka. Zamieszkuje ona Podmrok i "musimy" się na nią natknąć, gdyż jest to ściśle związane z fabułą gry.
Klasa Pancerza:3
Specjalne:
+4 do rzutów obronnych
+20% do odporności na magię
Wymagana siła:3
Nie może używać:
Mag
Postać o charakterze dobrym lub neutralnym
UWAGA ! Przedmiot ten nie składany jest przez zacnego Cromwella (AVE ! :)), lecz przez Darcina Cole - kupca ze Wzgórz Umar. Jednak pozwoliłem sobie go tutaj zamieścić z uwagi na tak niski wskaznik potężnych złych przedmiotów w grze...;P
Teraz pozwolę sobie na opowieść o innych - może nie tak legendarnych, ale równie dobrych - przedmiotach, które nasz kowal może wykonać.
"Czemu gorszych, dajcie ludzie zarobić, z czegoś trzeba żyć, nie? :-))))" [Cromwell]:

Jak ją zdobyć???
Chyba to jest oczywiste ? - ze smoka (heh...). Jako, że zaszczytną funkcję Czerwonego Smoka w Amn pełni teraz Firkraag - proponuję dobrać mu się do skóry ;) - szukajcie go na Wzgórzach Wichrowych Włóczni.
Łuska Czerwonego Smoka
Klasa Pancerza: -1
Wymagana siła: 8
Specjalne:
+50% do odporności na ogień
Nie może używać:
Bard
Mag
Złodziej
P.S Ta zbroja nie traktowana jest jako "magiczna", więc bez obawy można dobrać
do niej odpowiednią biżuterię (taki pierścień +2 byłby odpowiedni - niestety
dodatek naprawia to niedopatrzenie :(( [Cespenar])

Jak ją zdobyć???
Chyba to jest oczywiste ? - ze smoka (heh...). Smok Cieni zamieszkuje ruiny świątyni, znajdujące się nieopodal Wzgórz Umar.
Łuska Smoka Cieni
Klasa Pancerza:1
Wymagana siła:6
Specjalne:
+50% do odporności na kwas
Nie może używać:
Mag

Jak ją zdobyć???
Ankhegi zamieszkują lasy, które będziemy mieli przyjemność penetrować po wyjściu z Podmroku (chyba nic więcej nie trzeba dodawać?, możesz je też spotkać w Wzgórzach Wichrowych Włóczni).
TUNELE ILITHIDÓW. Znajdują się one w kanałach -pod- Atkathlą - a dokładniej pod Dzielnicą Świątyń. Do otworzenia ukrytych tam drzwi (znajdują się one w miejscu gdzie zaczepieni jesteśmy przez niezbyt miłego krasnoluda :)) - potrzebujemy klucza. Znalazł się on (hmm...ciekawe jakim sposobem) w siedlisku Firkraga (tj. naszego "przyjacielskiego czerwonego smoka") - dokładnie w pokoju strzeżonym przez sporo wampirów na (chyba) drugim (od góry) poziomie. Gdy już zdobędziemy klucz (opisany jest jako "klucz do kanałów") - pozostaje Wam uż tylko szybkim krokiem podreptać do dzielnicy świątyń, wleźć do kanałów, otworzyć drzwi, unieszkodliwić pułapkę znajdującą się za nimi i...zobaczcie sami.
Zbroja płytowa z Ankhega
Klasa Pancerza: 3
Wymagana siła: 8
Nie może używać:
Bard
Druid
Mag
Złodziej
Autor: Cespenar
Przedłożył na HTML: Cromwell
Uzupełnił: Cromwell