Kuźnia Cromwella
[artefakty]


Tak więc, przyszli poszukiwacze przygód...ja - uniżony sługa i przyjaciel - zawsze chętnie służący radą i pomocą dla osób poszukujących wiedzy Fearunu, postanowiłem przelać część mojej wiedzy na te karty, by choć w małym stopniu przysłużyć się Waszej odwiecznej walce z zagrożeniami Wybrzeża Mieczy. Podczas Waszych podróży natkniecie się na pewno na wiele magicznych i niezwykłych przedmiotów - znalezienie ich nie jest rzeczą łatwą, lecz wykonalną - jednakże prawdziwym wyzwaniem jest wytropić i przejąć na własność legendarne artefakty należące niegdyś do najsławniejszych bohaterów Fearunu. Postaram się przybliżyć Wam nieco miejsce przebywania tych przedmiotów, ale i zagrożenia czyhające na każdego śmiałka próbującego te skarby zdobyć...

Cespenar

______________________________________________________________________



WYRÓWNYWACZ - pochodzenie tego długiego miecza, ale powiada się, że wykuł go wielki kowal w służbie Helma. Zwany jest również "mieczem neutralności", a stworzono go, by doprowadzić do równowagi między siłami wszechświata i wyeliminować wszystkie ekstrema występujące w naturze. Dzięki temu, wszechświat stały się bardziej neutralny. Im większa różnica między charakterem przeciwnika a mieczem tym staje się on potężniejszy. Przy ustalaniu, czy dany cel może zostać trafiony, miecz ten zawsze traktuje się jako broń +3.

Gdzie go szukać ??? niestety nie jest to tak proste jakbyśmy się tego spodziewali znajdując zaraz na początku gry klejnot z jego rękojeści... Do złożenia tej potężnej broni potrzebujemy ostrza, rękojeści i klejnotu:
  1. Wspomniane już było, że klejnot z rękojeści znajduje się na początku gry - w więzieniu Irenicusa, w pokoju Ellesime (tym nafaszerowanym mnóstwem pułapek). Po zdobyciu klejnotu możemy go...schować w jakieś bezpieczne miejsce i odkopać dopiero gdy będziemy już duzi i silni ;-P (tzn. prawie pod koniec gry)
  2. Rękojeść i ostrze miecza znajdują się w Podmroku - jedno w tunelach Illithidów, - drugie w tunelach Obserwatorów

"Tyle łażenia tylko po to aby znaleźć ten cholerny miecz - i to wcale nie ukryty !" [Cespenar]


A tu są jego zacny opis:

Długi miecz: 'Wyrównywacz'

Obrażenia i Trak0: Przy rzutach na trafienie, zawsze zachowuje się jak broń +3
przeciw Neutralnym : +0 do trafienia, +0 do obrażeń
przeciw Chaotycznym Neutralnym, Praworządnym Neutralnym: +1 do trafienia, +2 do obrażeń
przeciw Neutralnym Dobrym, Neutralnym Złym: +2 do trafienia, +4 do obrażeń
przeciwko innym charakterom: +3 do trafienia, +6 do obrażeń
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Odporność na Zauroczenia i Zamęt.
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: długi miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag


______________________________________________________________________



SREBRNY MIECZ - Po bliższych oględzinach można zauważyć, że od tego srebrnego vorpala promieniuje mroczna poświata. Jego ostrze wykuto tak kunsztownie, iż bez trudu mogłoby za pierwszym ciosem rozpłatać nawet najtwardszą czaszkę...



Gdzie go szukać???
"znalezienie go nie jest trudne, jednak złożyć- będziemy go mogli dopiero po powrocie z Podmroku". Na Srebrny Miecz składają się dwie części - ostrze i rękojeść:
  1. Aby zdobyć ostrze nie będziemy musieli wykonywać "żadnych" specjalnych zabiegów - zostaniemy nim "obdarowani" przez Saemona Havariana zaraz po uwolnieniu Imoen.
    W tym momencie decydujemy się na zadarcie z niezbyt wyrozumiałym i układnym narodem - chodzi tu mianowicie o Githyanki. Jeżeli chcemy zdobyć ten oręż - musimy o niego wciąż walczyć.
  2. Rękojeść zdobędziemy po walce z Githyankami po powrocie do Amnu.


Srebrny Miecz

Obrażenia: 1K10 +3
Trak0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
25% szansa przy każdym trafiniu, że cel będzie musiał wykonać rzut obronny
przeciw śmierci (z modyfikatorem -2) lub zginie na miejscu.
Opóźnienie: 10
Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 14
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej


______________________________________________________________________



KRÓTKI ŁUK GESENA - Jest to najwspanialszy z łuków wykonany przez mistrza Gesena Chana. Ta broń czerpie energię z innej sfery i zamiast strzał miota włócznie z błyskawic...dlatego też nie potrzebuje żadnej amunicji. Legenda głosi, że Gesen zamierzał sprzedać ten bezcenny łuk, a potem porzucić swe rzemiosło. Niestety zwykły rabuś wyrwał mu ten oręż z dłoni i użył go, aby uśmiercić mistrza. Efektem ubocznym własności łuku jest ochrona przed elektrycznością, jaką zapewnia on swojemu posiadaczowi.

Gdzie go szukać???
nie jest to zbyt skomplikowane, jednak (no jasne ) złożymy go dopiero po opuszczeniu Podmroku. Ale naprawdę - heh... - opłaca się czekać J. Do jego złożenia potrzebujemy tylko dwóch części - cięciwy i gryfu:
  1. Łęczysko łuku znajduje się w Atkathli - w Dzielnicy Mostów - a dokładniej w składzie Garbarza (a zarazem mieszkaniu wesołego seryjnego mordercy) - w piwnicy - zamknięty w skrzyni... i chroniony przez kilku nieprzyjemnych typków (he, he...;P)
  2. Cięciwa znajduje się w Czarowięzach - poszperajcie to znajdziecie ;P (heh - lubicie golemy - prawda? ;-P)
Krótki łuk Gesena

Obrażenia: +2 kłute, 1K8 od elektryczności
Trak0: +4
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
+20% do odporności na elektryczność
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: krótki łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag


______________________________________________________________________



CROM FAEYR - Tak brzmi prawdziwa nazwa, którą krasnoludzki kowal Srebrne Ostrze, nadał broni, którą zamierzał stworzyć dla swojego syna. Niestety jego syn nie dożył chwili, kiedy młot został ukończony. Jedna teraz jest już kompletny...wykuty z połączenia magii oryginalnego Młota Gromów z Rękawicami Ogrzej Siły i Pasem Siły Lodowego Olbrzyma. Crom Faeyr daje osobie, która nim włada moce oryginalnego Młota Gromów, wspomaga go niezwykłą siłą i pozwala jednym ciosem zabijać golemy, ettiny i trolle...
[jednym słowem - "zajebisty towar" - Cespenar].


Gdzie go szukać???
Heheh... - jeśli myślicie, że pójdzie tak łatwo jak z innymi przedmiotami - to myślcie sobie dalej ;P. Do złożenia tego narzędzia masowego mordu potrzebujemy czterech części - Młota Gromów, Rękawic Siły Ogra, Pasa Siły Lodowego Olbrzyma & Zwoju zawierającego prawdziwe imię Crom Faeyr:
  1. Zwój... - znajdziecie go w siedlisku Smoka Cieni - Thaxll'ssillyi (bo czemu nie?) - aby go zdobyć wystarczy tylko zabić Smoka i przykładnie ograbić ze wszystkiego...nic trudnego ;P
  2. Rękawice siły ogra - znajdują się one schowane bezpiecznie na rękach niziołka-wojownika, zamieszkującego Kulę Sfer - jak się w niej znajdziecie to na pewno je odszukacie założone na rękach Entu ;-P
  3. Pas siły lodowego olbrzyma - hmmm...w Podmroku (Na Yezoosa ! Czy wszystkie artefakty muszą trafić zawsze TAM ?!? ;)). Tak więc, by zdobyć pas musimy zwiedzić tunele Kuo-Toa. Znajduje się tam pewien posąg wyraźnie dopominający się o ofiarę - dajmy mu ją (dla niewtajemniczonych dam wskazówkę - "Przyzwijcie jakieś zwierzę np. wilka, czy psa - każcie mu wejść na podwyższenie i patrzcie jak pięknie ginie w kłębach czerwonego dymu...hehe...potem radzę przygotować dobrą ofensywę ;P... Taką ofiarę składa się kilkukrotnie, jednak kiedyś w końcu znajdziemy tam poszukiwany przez nas Pas". RADA: Przeszukujcie DOKŁADNIE trupy pojawiających się rycerzy)
  4. Młot Gromów - znajdziecie go na szarym końcu tunelów Illithidów pod Atkathlą [Dzielnica Świątyń, Kanały].
Crom Faeyr

Obrażenia: 2k4 +3
Trak0: +5
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
Siła: 25
Zabija kamienne golemy, gliniane golemy, ettiny i trolle
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3
Nie może używać:
Druid
Mag
Złodziej


...i cieszcie się najlepszym orężem w Amnie ;)


______________________________________________________________________



HALABARDA +4: "FALA" - To narzędzie pomsty zostało wykute w czasach starożytnych przez kult poświęcony bogini Umberlee. Oręż ten zaprojektowano, aby służył rycerzowi kultu w walce z ognistymi olbrzymami z Gór Burzowego Rogu, którzy zawładnęli świętym artefaktem kultu. Wyznawcy przekonali się, że nie należy pokładać zbyt wielkich nadziei w jednym śmiałku, lecz Fala niestety od tamtego czasu zaginęła..

Gdzie jej szukać???
do złożenia Fali potrzeba dwóch jej części - Styliska i Ostrza:
  1. Stylisko Fali spoczywa bezpieczne i opiekuńczych dłoniach strażnika Więzienia Astralnego (trafimy tam w poszukiwaniu Haer`Dalisa)
  2. Ostrze Fali - znajduje się w posiadaniu księcia Sahuaginów - Villynaty`ego.
Halabarda +4: Fala

Obrażenia: 1K10 +4
Trak0 +4
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
15% szansa na wyssanie wody z ofiary (+15 pkt. obrażeń)
Zabija żywiołaki ognia, ifrity i salamandry (bez rzutów obronnych)
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: halabarda
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 13
Nie może używać:
Mnich
Kapłan
Druid
Mag
Złodziej


______________________________________________________________________



WIEKIERA ZNISZCZEŃ +2 - Ta ciężka wekiera została stworzona w ściśle określonym celu: do niszczenia nieumarłych. Każda trafiona nią taka istota odczuwa nie tylko żądło broni, ale może też po prostu ulec zniszczeniu. Istnieją legendy o kapłance tak świętej, że jedno jej dotknięcie mogło obrócić wampira w nicość, ale czy to broń dawała jej taką siłę, czy ona broni, jest tematem dyskusji dla teologów. Niedawno wekiera została pokryta ilitem, co czyni ją jeszcze potężniejszą. Dzięki temu oręż ten zapewnia swemu posiadaczowi niewrażliwość na działanie mocy wysysania życia, jaką posiadają potężniejsi nieumarli.

Gdzie jej szukać???
do złożenia ów przedmiotu potrzeba Wiekiery Zniszczeń +1 i Rudy ilitu:
  1. Wiekiera Zniszczeń +1 - zanurzona jest w wannie pełnej krwi w siedzibie Gildii Bodhi
  2. Ruda ilitu - znajdziesz jej trochę, jeśli będziesz wykonywał zadanie Rzeźbiarz Sarles.
Wiekiera Zniszczeń +2

Obrażenia: 1K6 +3
Trak0 +2
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
2-12 +4 obrażeń przeciwko Nieumarłym, oprócz tego muszą wykonać rzut obronny przeciw śmierci (z modyfikatorem -4) albo ulegają zniszczeniu
Odporność na wyssanie poziomów
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: wiekiera
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10
Nie może używać:
Druid
Mag
Złodziej


______________________________________________________________________



LUDZKA SKÓRA - Ta zbroja jest wykonana z ludzkiej skóry i oblana krwią szlachetnego smoka. Wydziela ostry odór śmierci. Ta nikczemna zbroja może być używana tylko prze naprawdę złą osobę.

Gdzie jej szukać???
Już normą jest, że przedmiot złożyć możemy po wyjściu z (jakże ciekawej) Krainy Podmroku... gdyż właśnie tam nabyć możemy - nieodzowną dla naszych potrzeb - krew srebrnego smoka. Potrzebować będziemy także ehm...ludzkiej skóry.


  1. Ludzką skórę znajdziemy pod łóżkiem :) Reijeka mieszkającego w Dzielnicy Mostów w domu garbarza.
  2. Smoczą krew zdobyć możemy od Adalon - jedynego srebrnego (i zarazem jedynego przyjaznego nam) smoka. Zamieszkuje ona Podmrok i "musimy" się na nią natknąć, gdyż jest to ściśle związane z fabułą gry.
Ludzka skóra +5

Klasa Pancerza:3
Specjalne:
+4 do rzutów obronnych
+20% do odporności na magię
Wymagana siła:3
Nie może używać:
Mag
Postać o charakterze dobrym lub neutralnym


UWAGA ! Przedmiot ten nie składany jest przez zacnego Cromwella (AVE ! :)), lecz przez Darcina Cole - kupca ze Wzgórz Umar. Jednak pozwoliłem sobie go tutaj zamieścić z uwagi na tak niski wskaznik potężnych złych przedmiotów w grze...;P


______________________________________________________________________



Teraz pozwolę sobie na opowieść o innych - może nie tak legendarnych, ale równie dobrych - przedmiotach, które nasz kowal może wykonać.
"Czemu gorszych, dajcie ludzie zarobić, z czegoś trzeba żyć, nie? :-))))" [Cromwell]:


______________________________________________________________________



ZBROJA Z ŁUSEK CZERWONEGO SMOKA - jest ona bardzo lekka, wytrzymała i odporna na ogień. Z powodu tych właściwości jest niezwykle poszukiwana przez ludzi dbających o swe bezpieczeństwo. Żadna inna nie ma się co z nią równać - po prostu najlepsza płytówka zarówno na, nad i pod Amnem (a może i dalej ?), zresztą sami zobaczcie.


Jak ją zdobyć???
Chyba to jest oczywiste ? - ze smoka (heh...). Jako, że zaszczytną funkcję Czerwonego Smoka w Amn pełni teraz Firkraag - proponuję dobrać mu się do skóry ;) - szukajcie go na Wzgórzach Wichrowych Włóczni.


Łuska Czerwonego Smoka

Klasa Pancerza: -1
Wymagana siła: 8
Specjalne:
+50% do odporności na ogień
Nie może używać:
Bard
Mag
Złodziej
P.S Ta zbroja nie traktowana jest jako "magiczna", więc bez obawy można dobrać do niej odpowiednią biżuterię (taki pierścień +2 byłby odpowiedni - niestety dodatek naprawia to niedopatrzenie :(( [Cespenar])



______________________________________________________________________



ZBROJA Z ŁUSEK SMOKA CIENIA - Ten pancerz jest wykonany z zachodzących na siebie łusek smoka cienia. Eleganckie wykonanie i względy praktyczne czynią tę zbroję piękną jak i użyteczną. Łuski smoka cienia dają właścicielowi dodatkową ochronę przed kwasem. Analogicznie do swej poprzedniczki - zbroja ta także wymaga bohaterskiego czynu pozbawienia kolejnego gada jego prywatnej własności - w tym wypadku jednak będzie to Smok Cieni



Jak ją zdobyć???
Chyba to jest oczywiste ? - ze smoka (heh...). Smok Cieni zamieszkuje ruiny świątyni, znajdujące się nieopodal Wzgórz Umar.


Łuska Smoka Cieni

Klasa Pancerza:1
Wymagana siła:6
Specjalne:
+50% do odporności na kwas
Nie może używać:
Mag


______________________________________________________________________



ZBROJA Z ŁUSEK ANKHEGA - znana nam doskonale z BG I, nie różni się niczym od swej poprzedniczki.


Jak ją zdobyć???
Ankhegi zamieszkują lasy, które będziemy mieli przyjemność penetrować po wyjściu z Podmroku (chyba nic więcej nie trzeba dodawać?, możesz je też spotkać w Wzgórzach Wichrowych Włóczni).

TUNELE ILITHIDÓW. Znajdują się one w kanałach -pod- Atkathlą - a dokładniej pod Dzielnicą Świątyń. Do otworzenia ukrytych tam drzwi (znajdują się one w miejscu gdzie zaczepieni jesteśmy przez niezbyt miłego krasnoluda :)) - potrzebujemy klucza. Znalazł się on (hmm...ciekawe jakim sposobem) w siedlisku Firkraga (tj. naszego "przyjacielskiego czerwonego smoka") - dokładnie w pokoju strzeżonym przez sporo wampirów na (chyba) drugim (od góry) poziomie. Gdy już zdobędziemy klucz (opisany jest jako "klucz do kanałów") - pozostaje Wam uż tylko szybkim krokiem podreptać do dzielnicy świątyń, wleźć do kanałów, otworzyć drzwi, unieszkodliwić pułapkę znajdującą się za nimi i...zobaczcie sami.


Zbroja płytowa z Ankhega

Klasa Pancerza: 3
Wymagana siła: 8
Nie może używać:
Bard
Druid
Mag
Złodziej


______________________________________________________________________



Autor: Cespenar
Przedłożył na HTML: Cromwell
Uzupełnił: Cromwell