Porady
*Perfect Party (Idealna Drużyna wg. Lupo)


         Yo!!! Mam zaszczyt podzielić się z Wami moim doświadczeniem w związku z tworzeniem i prowadzeniem drużyny w BG 2. Ponieważ jednak zdaję sobie sprawę, że wstępy zawsze przynudzają, przejdę od razu do konkretów...
         Na początku mamy wybór budowania drużyny z przyłączających się BN- ów, bądź tworzenia każdej postaci osobno. Tym którzy jeszcze nie grali w BG 2, proponuję tę pierwszą możliwość. Argumentuję to wątkami miłosnymi jakie można przeżyć, punktami doświadczenia które zdobywa się podczas misji BN- ów, oraz ciekawymi dialogami między postaciami (w tym słynne rozmowy największej pierdoły Krain- Jana Jansena, który potrafi przegadać nawet Sarevoka :)). Należy też uwzględnić dobór towarzyszy, z którymi będzie się przelewało krew. Wiadomym jest fakt, że gdy do drużyny przyłączy się praworządnego dobrego paladyna i chaotyczną złą postać, dojdzie między nimi do ostrej wymiany poglądów, co może doprowadzić do rozpadu drużyny. Dlatego proponuję przyłączać takich osobników, jakim jest Twój główny bohater.

TWORZENIE DRUŻYNY Z NPCów

         Jeśli chcesz być zły, najlepszym wyborem jest klasa wojownika. Jest to spowodowane małą ilością zbrojnych o tym charakterze. Potem kolejno przyłączaj Korgana (opryskliwego berserkera, oczekującego na Ciebie w gospodzie "Pod miedzianym diademem" w slumsach), Viconię (najlepszą kapłankę w grze, którą należy uratować z rąk fanatyków w dzielnicy rządowej), Jana Jansena (iluzjonistę/złodzieja, będącego w tej samej lokacji co Viconia) oraz Edwina (najpotężniejszego maga w BG 2, którego spotkasz w trakcie trwania misji dla Złodziei Cienia w dzielnicy portowej Athkatli). Pozostaje jeszcze jedno wolne miejsce. Jednak w tym przypadku jest mały dylemat, ponieważ więcej złych BN- ów już brakuje. Ja przyłączałem Minsca (w dodatku ToB zamieniłem go na Sarevoka). Możesz się także pokusić o grę piątką bohaterów, ale ostrzegam, że dla początkujących realizacja tego pomysłu może być uciążliwa (uwaga- punkty doświadczenia liczą się na tyle osób, ile jest w drużynie, więc jeśli zdecydujesz się na grę w piątkę, twoje postacie będą awansować szybciej). Co zaś tyczy się twojego bohatera, proponuję Ci zrobić wojownika- kensai. Co prawda na początku jest trochę słaby, jednak wskakując na wyższe poziomy stanie się niepokonanym osobnikiem. Do tej podklasy wojaka najlepiej wybrać elfa, ze względu na jego wysoką zręczność. Staraj się swoją reputację utrzymywać w granicach 8-12. Jeśli będzie niższa przedmioty w sklepach będą drogie, zaś jeśli wyższa to twoi kompani będą marudzić. Moim zdaniem w ten sposób zrobiona drużyna jest najlepszą jaką można skompletować w BG 2.
         Jeśli jednak zdecydujesz się na grę dobrymi, proponuję stworzyć maga albo czarownika, ponieważ zbrojnych BN- ów wyżej wymienionego charakteru jest w grze pod dostatkiem. Następnie rekrutuj Aerie (słodziutką kapłankę/magiczkę, z cyrku na promenadzie Waukeen), Mazzy (wojowniczkę, którą należy uratować ze szpon Pana Cienia w ruinach świątyni położonej nieopodal Wzgórz Umar), Keldorna (paladyna; jest w kanałach w dzielnicy świątyń, podczas trwania misji dla kościoła), Jana Jansena, oraz (tutaj do wyboru) Minsca lub Valygara (który ukrywa się na Wzgórzach Umar). Należy dodać, że całkiem niezłym magiem jest tutaj Nalia (w oberży "Pod miedzianym diademem"). Będąc dobrymi można swobodnie grać w zasadzie każdą profesją. Proponuję też klasę łowcy i paladyna. Mają ciekawe misje.
         Jeśli chcesz grać neutralnymi musisz wziąć pod uwagę fakt, że BN- ów tego charakteru jest bardzo mało. Jedyni warci wzmianki to: wcześniej pojawiający się najlepszy złodziej, Jan Jansen, oraz Cernd (druid, którego spotykasz w Targowie). Resztę drużyny będziesz musiał sobie dobudować przyłączając BN- ów o innych charakterach).
         A oto lokalizacje pozostałych BN- ów, których nie opisałem (obaj mają neutralne charaktery):
- Haer'dalis (jest on uwięziony przez maga w kanałach po dzielnicą świątyń)
- Anomen (przebywa w gospodzie "Pod miedzianym diademem"

TWORZENIE WŁASNEJ DRUŻYNY
  1. Najlepszy układ drużyny to czarodziej, kapłan, złodziej i trzech zbrojnych.
    Oto pierwszy przykład drużyny:
    1. elf, wojownik-kensai - styl walki dwoma broniami, sejmitary lub katany
    2. półork, wojownik - miecze oburęczne
    3. krasnolud, barbarzyńca - topory i młoty
    4. niziołek, złodziej - krótkie łuki i krótkie miecze
    5. kapłan - wybierz taką podklasę kapłana, aby pasowała do twojego charakteru, wekiery i proce
    6. czarownik lub czarodziej - kostury i proce

    Drugi przykład drużyny:
    1. człowiek paladyn - miecze oburęczne
    2. elf, wojownik-kensai - jak wcześniej
    3. elf, łowca-łucznik, lub mnich - sejmitary
    4. druid - kostury
    Reszta jak wcześniej.
  2. Najważniejsze rodzaje żelastwa, jakie spotykamy w grze...
    Dla kensai i mnicha:
    1. Broń
      • katana "Furia niebios +3" - strzeżony budynek w dzielnicy świątyń
      • sejmitar "Belm +2" - Gaj Druidów, wieża ogrów
      • "Szkarłatny Ninja-To" +3 - tylko dla mnicha
      • wakizashi "Kachiko +3" - obie bronie u Joluva, w gospodzie w slumsach
      • kapłan - wybierz taką podklasę kapłana, aby pasowała do twojego charakteru, wekiery i proce
      • czarownik lub czarodziej - kostury i proce
    2. Odzienie
      • jakiś ochronny płaszcz - np. płaszcz kanałów w posiadaniu rakshasy w podziemiach Dzielnicy Świątyń
    3. Amulety i Pierścienie
      • Amulet Odporności na Trucizny - Gaj Druidów
      • Pierścień Regeneracji - ukradnij go Ribaldowi w targu przygód na Promenadzie Waukeen
      • Pierścień Gaxxa - Aby zdobyć ten najlepszy w grze pierścień trzeba się nie lada natrudzić. Wpierw idź do dzielnicy mostów i wejdź do drzwi w budynku po prawej stronie niedaleko karczmy Delosara, zabij tam lisza i weź kości z trumny. Następnie podczas misji z "kultem bezokiego" poproś o klucz Gaala w podziemiach dzielnicy świątyń. Gdy wejdziesz dalej zobaczysz podobną kaplicę, jak u poprzedniego lisza. Zabij drania, weź kości i jazda do dzielnicy portowej. Kieruj się do drzwi na lewo od gildii Maevar'a. Kiedy wejdziesz do takiej samej kaplicy zabij demilisza- haha łatwo powiedzieć- i weź pierścień. Aby zadać mu jakiekolwiek rany, należy mieć broń o minimalnym modyfikatorze +4. Aby ułatwić sobie zadanie w walce z nim, kup sobie u Ribalda zwój ochrony przed magią.
    4. Inne
      • Buty Szybkości
      • Kamień Loun

    Dla wojowników i barbarzyńców:
    1. Broń
      • Miecze oburęczny "Lircaror +3" - kanały pod gospodą w Slumsach
      • "Srebrny Miecz" Githów +3 - Ostrze dostajesz od Saemona Havariana, gdy w Brynnlaw zdecydujesz się popłynąć z nim z powrotem do Athkatli, zaś drugą część znajdziesz u jednego z githianki, który cię zaatakuje po wyjściu z podmroku. Złóż obie części u Cromwella w dzielnicy portowej.
      • "Krasomir +5" - posiada go smok Firkrag, przebywający w Wzgórzach Wichrowych Włóczni; miecza tego mogą dobywać tylko paladyni
      • "Skalny ogień +3" - do kupna w gospodzie w slumsach
      • "Lodowy łupieżca" +3 - w twierdzy De'Arnise
      • Topór Hrothgara +3 - u Joluva
      • Młot +1, +4 przeciwko Olbrzymom - twierdza De'Arnise
      • "Crom Feyer" +5 - Młot Gromów jest u illthidów w kanałach pod dzielnicą świątyń [aby tam się dostać, należy wziąć klucz od Tazoka, który jest na Wzgórzach Wichrowych Włóczni], zwój Crom Feyera od smoka cienia w ruinach świątyni, rękawice siły ogra w kuli sfer i pas siły lodowego olbrzyma w podmroku na ołtarzu kuo- tao, wszystkie wyżej wymienione artefakty złóż u Cromwella
      • Topór Hrothgara +3 - u Joluva
      • Topór Hrothgara +3 - u Joluva
    2. Zbroje
      • Kolczuga Umarłych +2 - podziemia Irenicusa
      • Pełne Zbroje Płytowe - niezłe zbroje z łusek smoków tworzy Cromwell
      • Tarcza Harmonii - za wykonanie zadania w Targowie
      • Pawęż Twierdzy - dostępny w Targu Przygód
      • Hełmy Ochrony przed Urokami - w strzeżonym budynku i kanałach pod Dzielnicą Świątyń
      • Hełm Baldurana - w podziemiach Irenicusa
      • Hełm "Dar pokoju" - dostajesz za zniszczenie kultu bezokiego
      • Wartym wzmianki jest także komplet zabójcy smoków (tarcza, hełm, miecz) dostępny na Wzgórzach Wichrowych Włóczni

    Dla złodzieja:
    1. Zbroja
      • Pancerz Cienia - w posiadaniu Mae'vara
    2. Inne
      • Buty Krycia się w Cieniu - skrytka Mae'vara

    Dla magów:
    1. Odzienie
      • Szata Vekny - dostępna u Deidre na Targu Przygód
    2. Broń
      • Kostur Magów - W dzielnicy mostów, niedaleko karczmy Delosara są drzwi, w które po otwarciu można wejść tylko wtedy, gdy jest się w posiadaniu kamienia łotrzyków. Nie proponuję tam wędrować, gdy jest się na niskich poziomach.
    3. Amulety i Pierścienie
      • Amulet Mocy - dostajesz go od Arana- mistrza cieni

TWORZENIE POSTACI

         Gdy będziesz tworzył maga lub czarownika, punkty należy rozdzielić w następujący sposób: inteligencja na maksa, mądrość mniej więcej do 15, resztę najlepiej przeznaczyć na siłę i kondycję. Na zręczność nie potrzeba dawać zbyt wielu punktów, ponieważ magowie mogą wyczarowywać sobie rozmaite ochrony (np. kamienna skóra), tak więc 9 na tę umiejętność spokojnie powinno wystarczyć.
         W przypadku kreowania wojownika lub barbarzyńcy najważniejsza jest siła (nie mniejsza niż 18/90), zręczność i kondycja. Pozostałe punkty rozdziel na inteligencję (przydatne w walce z Illithidami). Jako kensai specjalizuj się w stylu walki dwiema broniami, najlepiej katanami, krótkimi mieczami lub sejmitarami, ponieważ w tej podklasie liczy się przede wszystkim szybkość w walce, a wyżej podane bronie mają najmniejsze opóźnienie. W pozostałych podklasach rodzaj wybranej broni jest w zasadzie bez znaczenia, chociaż ja preferuję miecze oburęczne i długie, młoty bojowe, oraz topory (takich broni jest najwięcej i są najbardziej destruktywne).
         Ciekawą klasą jest także mnich. Z jego niebywałą odpornością na magię, staje się on nieocenioną postacią w walkach przeciwko magom. Podobnie jak u wojowników ważna jest tu siła, kondycja i zręczność. Resztę rozdziel na inteligencję i mądrość.
         Podczas tworzenia złodzieja liczy się przede wszystkim zręczność. Na dalszym planie stoją siła i kondycja (w miarę możliwości daj maksymalną ilość punktów). Inteligencję i mądrość ustaw na co najmniej 11. W ten sposób przy korzystaniu z wysoko poziomowej zdolności "użycie dowolnego przedmiotu", będziesz mógł posługiwać się różdżkami i czarami ze zwojów. Najlepszą rasą na złodzieja są niziołki, z powodu największych plusów do umiejętności złodziejskich.
         Tworząc kapłanów zwróć uwagę na mądrość. Resztę punktów przydzielaj na inteligencję (nie mniej niż 11), siłę i kondycję. To już zależy od rzutów jakie wylosowałeś.
         Jeśli chciałbyś zagrać paladynem, łowcą, druidem lub bardem moim obowiązkiem jest ostrzec Cię przed tymi klasami. Zrobienie porządnego, dajmy na to, paladyna wiąże się z wieloma wyrzeczeniami kosztem siły, zręczności i kondycji (najważniejszych cech zbrojnych). Taki praworządny wojak potrzebuje też wysokiej charyzmy i mądrości. Co prawda jego dodatkowe umiejętności są bardzo cenne, ale przy losowaniu zadowalających rzutów trzeba się wykazać nie lada cierpliwością. Z łowcą jest o tyle łatwiej, że tu wskazana jest tylko mądrość (nie licząc cech zbrojnych). Jeśli jednak zdecydujesz się na podklasę łucznika, kondycję możesz śmiało obniżyć, ponieważ atutem tej postaci jest przede wszystkim walka na dystans.
         W przypadku barda najważniejsza jest charyzma. Ponadto przydaje się też inteligencja (dla rzucania czarów). Resztę punktów przeznaczaj na siłę i zręczność. Pamiętaj, aby mądrość nie była niższa niż 11.
         Dla druida ważna jest charyzma i mądrość. Zręczność można sobie darować, ponieważ, podobnie jak magowie, "obrońcy natury" posiadają skuteczne czary ochronne (np. żelazna skóra).
Cóż, to chyba by było na tyle. Jeśli ktoś by miał jeszcze jakieś wątpliwości odnośnie tworzenia drużyny w BG 2, niech pisze na looopo@wp.pl.
"Hasta La Victoria Siempre!"
"Zawsze Naprzód Do Zwycięstwa!"

Che Guevara

Autor: Lupo alias Leo Bonhart (w współpracy z bratem)
Przedłożył na HTML: Cromwell


Dodaj swoja opinię!