Porady
*Talia Mnogich Rzeczy


Witajcie drodzy Baldurofani :) Dzisiaj postanowiłem uraczyć was drobnym opisem pewnego dosyć osobliwego i ciekawego przedmiotu, na jaki część z Wam zapewne natrafiła podczas gry (albo i nie natrafiła a szkoda). Tak czy inaczej i jednym i drugim przeczytanie tego testu nie zaszkodzi ^_^ Tak więc zaczynamy!


  1. O Talii słów kilka, czyli z czym to się je...
    Talia Rzeczy Mnogich jest to jak już napisałem pewien ciekawy przedmiot o niezwykłych właściwościach, generalnie wiemy o nim tyle, że został stworzony przez jakiegoś bliżej nieznanego maga ze sfer ;) Sam przedmiot nie prezentuje się zbyt okazale, ot zwykła talia kart.....Zwykła? Hmmm...No jak się okazuje nie taka całkiem zwykła, ponieważ umieszczając ją w podręcznym ekwipunku (tam gdzie miksturki leczące) możemy ciągnąc karty z tejże talii i nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie to ... że karty owe generują losowe efekty!
    A są one naprawdę rozmaite! Powiem tak: jeśli mamy szczęście (lub te solucje :P) to dzięki tym kartom możemy w ciągu kilku sekund zdobyć dla naszej drużynki 350.000 exp!
    Tak to nie jest pomyłka w zerach! 350 TYSIĘCY Exp.! No sami chyba przyznacie, że to ilość nie do pogardzenia! Poniżej znajdziecie szczegółowy opis efektów, jakie udało mi się odkryć podczas używania tejże Talii, ale zanim do tego dojdziemy nastąpić musi...
  2. Skąd to wziąść?
    Jak to się mówi "Z pustego i Salomon nie naleje" i trzeba te karty najpierw zdobyć a to już niestety nie jest takie łatwe :( Bowiem Karty te znajdują się nie gdzie indziej a w uwielbianej i kochanej przez wszystkich Twierdzy Strażnika :D A konkretnie na jej najgorszy i najbardziej wkurzający poziom, czyli loch nr 3 -_- Musimy przebrnąć przez poziom labiryntów, na którym musimy odnaleźć trzy części magicznego berła. Na tymże właśnie poziomie odnajdziemy Talię! Gdy już zdobędziecie dwie części berła i traficie do ostatniej sali labiryntu, spotkacie tam Kambiona-hazadzistę, który zaproponuje wam grę w zamian za cześć Berła! Odmówcie mu!!!!!!!!! Powiedzcie, że musicie się nad tym zastanowić. Następnie odejdźcie na bezpieczna odległość, przygotujcie czary broń, czterolistne koniczynki i inne takie bibeloty :P I przyszykujcie się na dość ciężka walkę, przeciwko sobie będziecie mieli bowiem 4 diabelstwa, 2 upadłe koty oraz samego Kambiona. Na początku podejdźcie najsilniejszym wojownikiem i zaatakujcie diabelstwo stojące najbardziej na wschód, po czym migiem uciekajcie. Ważne, aby nie wszyscy wrogowie rzucili się na Was od razu bo może być krucho!
    Starajcie się skupić na jednym, potem kolejnym itd. Aż wykończycie wszystkich. Jeśli mimo waszych starań wszyscy wrogowie będą parli na Was od razu (a zapewne tak się stanie) to możecie przed walka przyzwać kilkoro "pomocników" ;) I ustawić ich w pobliżu wrogiej grupy a następnie rozpocząć walkę, przyzwane potwory powinny na jakiś czas odwrócić uwagę wroga. Nie jestem tej strategii pewien gdyż ja po prostu zacząłem walkę i na początku użyłem smoczego oddechu (czar maga) i tylko dobijałem nieprzytomnych wrogów :P Ale jeśli tego czaru nie posiadacie (raczej mało prawdopodobne) to spróbujcie jednej z powyższych strategii :) W razie kłopotów piszcie ^^ Gdy już pokonanie Kambiona i resztę tałatajstwa to przy zwłokach oprócz ostatniej części berła znajdziecie właśnie upragnioną TALIE MNOGICH RZECZY!!
  3. Jak to działa, czyli co nas spotkać może!
    Zanim użyjecie karty to zapiszcie stan gry! Talie umieszczamy w podręcznym ekwipunku jak już wspomniałem i zwyczajnie klikamy na Nią i ciągniemy kartę. Proces ten powtarzamy trzykrotnie, za każdym razem wywołując losowy efekt (faktycznie ciągnąć możemy cztery razy, ale za czwartym zawsze jest ten sam skutek - patrz opis poniżej). I tak w zależności od naszego szczęścia lub nieszczęścia mogą nas spotkać takie oto efekty:
    1. BŁAZEN - postać używająca kart otrzymuje +50.000 exp
    2. PŁOMIENIE - używającego atakują Żywiołaki Ognia
    3. RUINA - utrata całego złota :(
    4. WEZYR - użytkownik dostaje się pod wpływ czaru "Opończa" na czas 24 godzin
    5. SŁOŃCE - drużyna zdobywa 300.000 exp !!!!!
    6. KOMETA - użytkownik zostaje trafiony czarem "Słup Ognia"
    7. GŁUPIEC - użytkownik dostaje się pod wpływ czaru "Zamęt"
    8. CZASZKA - zostajesz zaatakowany przez CIEŃ ŚMIERCI [20.000 exp. za pokonanie]
    9. ERYNIE - na 24 godziny WSZYSTKIE cechy wzrastają o 1!!!!! [Genialne! Szkoda, że tylko na pewien czas :/]
    10. MAG - zostajesz zamieniony w mysz na 8 godzin, po czym dostajesz się na pewien czas pod wpływ zaklęcia "Ochrona przed złem"
    11. RYCERZ - zostajesz zaatakowany przez 4 Upiornych Rycerzy
    12. KSIĘŻYC - TRWALE + 5 pkt. życia!
    13. RÓWNOWAGA - jest to karta, którą ZAWSZE wyciągamy jako tę czwartą i powoduje ona zniszczenie Talii (a raczej jej przeniesienie do innej sfery)

    Oto, jakie efekty udało mi się odkryć, możliwe, że istnieją jeszcze jakieś...kto to wie...?

    Prosiłem abyście zapisali grę przed użyciem gdyż za każdym razem efekty kart są losowe, więc zawsze możecie wgrać stan gry sprzed każdego ciągnięcia aż do uzyskania satysfakcjonującego Was efektu :D Przy odrobinie cierpliwości można zarobić 350.000 exp i zwiększyć jednej postaci o 5 punkty życia. Chyba warto się pomęczyć prawda?...
    Do zobaczenia w następnym artykule, jeśli odnajdę jeszcze jakieś efekty Talii to niezwłocznie je spiszę. Na zakończenie zacytuje pewne ciekawe słowa, są one dość adekwatne do opisywanego przedmiotu:
    "......nie wzywaj czegoś, czego nie potrafisz opanować. I mam tu na myśli coś, co może przywołać cos innego, wobec którego Twoje potężne narzędzia na nic się nie zdadzą. Pragnij mniej i miej nadzieje, że coś większego nie zechce Ci odpowiedzieć..."


    Czy na pewno nadal chcesz używać Talii....?




    Autor: Arlon
    Przedłożył na HTML: Cromwell


    Dodaj swoja opinię!

    ------------------------------------------------KOMENTARZE-----------------------------------------------
    *****************************************************************************


             Jest jeszcze jeden efekt, który nie został tutaj uwzgledniony. Nie pamietam jak on się nazywał, ale jego skutki były następujące: Obniża współczynnik rzutów obronnych. I właśnie nie wiem, czy jest to pozytywne zjawisko, czy negatywne. Bo niby jak obniżony to źle, ale jak sprawdzałem w statsach, to współczynnik z (-6) zwiekszył się do (-5), więc matematycznie to nie ma sensu. I właśnie nie wiem, czy mam to sobie dać, bo jeżeli to miało by polepszyć moje rzuty, to wolę to niż np. 50.000 expa. expa se zdobędę, a rzutów raczej nie. Proszę o pomoc w tej sprawie w księdze gości, ale nie ma chętnych do odpowiedzi. Prosiłbym o jakiś komentarz tego, co tu napisałem.

    asco

    ****************************************************************************

             A oto i małe uaktualnienie efektów jakie mogą nas spotkać gdy zdecydujemy się już na używanie tejże talii:
    PUSTKA - czar "Dezintegracja" wymierzony w użytkownika kart
    DONŻON - czar "Uwięzienie" wymierzony w użytkownika kart
    KLUCZ - w ekwipunku postaci używającej kart pojawia się Pierścień Ochrony +3 :)
    TRON - drużyna zdobywa 1.000.000 exp. !!!
    KLEJNOT - w ekwipunku postaci używającej kart pojawia się 5 różnych kamieni szlachetnych
    EURYALE - pogarsza rzuty obronne postaci używającej kart
    ŁOTRZYK - użytkownik kart dostaje się pod wpływ czaru "Okropne Zauroczenie"
    SZPONY - użytkownik kart dostaje się pod wpływ ślepoty
    GWIAZDA - użytkownik kart dostaje na stałe +1 do inteligencji (choć może jest to +1 do głównej cechy danej klasy postaci)

    Jako małą korektę do efektów opisanych przez Arlona mogę dodać:
    KSIĘŻYC - na stałe +10 pkt. życia (przynajmniej ja tak miałem)
    PŁOMIENIE - użytkownika kart atakują 4 Żywiołaki Ognia i Balor (nie należy zapominać o mieszkańcach Otchłani :))

    Efektów możliwych do uzyskania zapewne jest więcej, jednak z obecnie znanych udało mi się odkryć pewną zależność. Otóż za pierwszym pociągnięciem można uzyskać: RUINA, DONŻON, EURYALE, PŁOMIENIE, KLEJNOT, BŁAZEN.
    Za drugim: ŁOTRZYK, WEZYR, RYCERZ, PUSTKA, SŁOŃCE, MAG, KLUCZ, GWIAZDA.
    Za trzecim: KOMETA, SZPONY, GŁUPIEC, KSIĘŻYC, CZASZKA, ERYNIE, TRON.
    A za czwartym, no cóż: RÓWNOWAGA.

    Morgoth

    ****************************************************************************

             OK, jeszcze parę słów o losowaniu kart z tej talii:
    * - ozn. karty o złym efekcie


    Pierwsze ciągnięcie karty (losowo):
    - DONŻON* (Uwięzienie)
    - RUINA* (utrata całego złota)
    - EURYALE (na stałe -1 do rzutów obronnych, brak RO)
    - PŁOMIENIE (Balor i 4 żywiołaki ognia do pokonania)
    - KLEJNOT (dostajemy: kamień łotrzyków, królewska łza, szafir, diament, rubin i szmaragd)
    - BŁAZEN (postać dostaje 50,000 exp)

    Drugie ciągnięcie karty (jeśli w pierwszym losowaniu wyciągnęliśmy kartę o ZŁYM efekcie):
    - PUSTKA* (Dezintegracja)
    - KLUCZ (pierścień ochrony +3!!!)
    - GWIAZDA (+1 do odpowiedniej statystyki - zależne od klasy: woj/barb/pal/łowca - siła, mag/czar - inteligencja, złodziej/bard - zręczność, mnich/kapłan/druid - mądrość)
    - ŁOTRZYK (nasza postać ulega czaru zauroczenie i atakuje tak długo reszte naszych postaci póki ich nie zabije!. Nie może zostać rozproszone, jedyne wyjście to zabić i wskrzesić postać)
    - SŁOŃCE (300,000 exp dla drużyny)
    - WEZYR (na gracza zostaje rzucony czar 'Opończa' na 24h)

    Drugie ciągnięcie karty (jeśli w pierwszym losowaniu NIE wyciągnęliśmy ZŁEJ karty):
    - PUSTKA* (j/w)
    - MAG* (gracz zostaje zamieniony w królika, pomaga 'Zdjęcie Klątwy')
    - RYCERZ (4 Upiornych Rycerzy atakuje drużynę)
    - ŁOTRZYK (j/w)
    - SŁOŃCE (j/w)
    - WEZYR (j/w)

    Trzecie ciągnięcie karty (do tej pory nie została wylosowana rzadna ZŁA karta):
    - CZASZKA (zostajesz zaatakowany przez CIEŃ ŚMIERCI - atakuje bronią +5, rozprasza magię przy każdym uderzeniu, sam posiada 100% odporności na magię i odporność na większość naszych ataków, widzi niewidzialnych i szybko atakuje! (lol!); atakuje tylko postać, która losowała kartę, po jej zabiciu odchodzi)
    - KSIĘŻYC (zwiększa nasze życie +10 - na stałe)
    - SZPONY (oślepienie, do czasu rzucenia zaklęcia 'Zdjęcie Klątwy')
    - GŁUPIEC (Mądrość gracza obniża się o 3 + zamęt (brak RO). 'Zdjęcie Klątwy' przywraca mądrość, 'Rozproszenie Magii' rozprasza zamęt)
    - KOMETA (+5% do odporności na ogień - na stałe!)
    - ERYNIE (+1 do wszystkich statystyk na 24h)

    Trzecie ciagnięcie karty (zdarzyła się już do tej pory karta o ZŁYM efekcie):
    - CZASZKA (j/w)
    - TRON (1,000,000 exp dla drużyny)
    - KSIĘŻYC (j/w)
    - GŁUPIEC (j/w)

    Więc jak widać wystarczy pobawić się save/load i łatwo można wylosować choćby TRON (choć trzeba jeszcze przeżyć efekt ZŁEJ karty :) )

    Info zaczerpnięte ze strony BG2 GameBanshee

    Darkazz

    **************************************************************************** ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------