Promenada Waukeen.


Drukuj !
  1. Aresztowanie Imoen
  2. Cyrk
  3. Nora Siedmiu Dolin
  4. Targ Przygód
  5. Maheer, zaklinacz Rogów




Aresztowanie Imoen

Po ucieczce ze szponów Jona Irenicusa trafisz na Promenade Waukeen i będziesz świadkiem walki Jona z Zakapturzonymi Czarodziejami. Jon da się pojmać, ale tylko jeżeli Imoen zostanie również zabrana (w tym momencie tracisz Imoen z drużyny, którą dopiero spotkasz w Przytułku). Będziesz musiał się mocno napracować aby ja uwolnić. Więc pozabieraj jej wszystkie przedmioty i w drogę. Nadarza się znakomita sposobność sprzedania i/lub kupna przedmiotów oraz uleczenia się w oberży np. Mithrest. Najlepiej jeżeli zakupisz Tubę na Zwoje i Worek na Klejnoty. Magiczne zwoje możesz zakupić na Targu Przygód oraz u ulicznych sklepikarzy. Bronie i opancerzenie w tym samym miejscu, ale nie szalej z kasą.

Cyrk

Na środku "miasta" znajduje się Cyrk. Obok niego stoi chłopiec - Giran, który zgubił gdzies w cyrku matkę. Potem porozmawiaj z strażnikiem przy wejściu do namiotu i zaoferuj swoja pomoc. Wejdx do środka. Przechodząc przez most pojawi się Geniusz, który każe Ci rozwiązać zagadkę. Właściwa odpowiedz to: Książę ma 30 lat, a księżniczka 40 (19500 exp). Wejdź do środka.
Kiedy wejdziesz do wnętrza zobaczysz na Pn. Ogra (przemieniona Aerie) oraz na Zach. pająka (matka Girana). Nie zabijaj ich (!!!), a dowiesz się, że ich wygląd to sprawka iluzjonisty. Na I i II poziomie znajduja się potwory, ale przed przejściem do ofensywy rzuć czar Rozproszenie Magii lub Prawdziwe Widzenie czy też Wykrycie Iluzji, a wyjdzie na jaw kolejny podstęp iluzjonisty. Gdy w końcu dojdziesz do pomieszczebua, gdzie przebywa Kaalah ponownie rzuć czar Rozproszenie Magii i zabij Kaalaha. Nie powinno to być trudne. Pamiętaj abyś przez przypadek nie zabił mentora Aerie, Quale'a. Po zaibiciu Kaalaha wyjaśni się wiele rzeczy zw. z Cyrkiem. Porozmawiaj z Quale'm, Aerie (możesz ją przyłączyc do drużyny) i matką Girana - Hannah. Wyjdź z Cyrku i porozmawiaj ze Strażnikiem, który Ci zlecił sprawę zbadania Cyrku (+1 reputacja i exp). Kolejna rozmowa z matką i Giranem zaowocuje exp'em.

Nora Siedmiu Dolin

Ta oberża na Pn. oferuje nocleg, trunki i nic poza tym. Jedyne co warte jest jeszcze uwagi to górne piętro, gdyż przebywa tam inna grupa poszukiwaczy przygód. W jej "skład" wchodzą: Menkar Kruszykamień, Czarnoksięski Amon, Puk, Smaeluv Siekacz Orków, Brennan Risling. Najlepiej zapisz grę przed rozmową z nimi. Po wejściu do pokoju zostaniesz zaczepiony przez Menkara i masz do wyboru: przyjąć obelgi tego skunksa, walkę lub tez przygotowanie do walki :-) Ta ostatnia najlepsza się zdaje :-P Więc grzecznie przeproś ("Jeszcze pożałujesz swoich obelg Menkar :-0") i przygotuj się do CIĘŻKIEJ walki, gdyż twa drużyna jest na niskim niestety poziomie :-( (w taktykach będzie opisane jak pokonać ową drużynę, tymczasem sam popróbuj). Pozbieraj to co pozostało z trupów i jazda stąd.

Targ Przygód

Targ Przygód to jedno z najlepszych sklepów Amnu, jeżeli nie najlepszy! U Ribalda możesz zaopatrzyć się w wszelakiego rodzaju magiczne bronie, pancerze, przedmioty, itp. U góry wśród biblioteczek znajdziesz Lady Yuth, sprzedaje ona magiczne pergaminy i jest w posiadaniu tuby na zwoje, która powinieneś koniecznie kupić. Poza tym jeżeli masz zainstalowany płytę kolekcjonerską lub ściągłeś plik z download Bonusowi Sprzedawcy to znajdziesz tu również Deidre, która oferuje iście potężne przedmioty, lecz ich ceny wcale nie odbiegają od wartości przedmiotów (godna polecenia jest Szata Vekny). Złodziej o wyższym poziomie może spróbować szczęścia w kradzieży kieszonkowej. Radzę często odwiedzać te miejsce, gdyz w późniejszej fazie gry Ribald będzie oferował ci nowe przedmioty, bardziej okazałe.

Maheer, zaklinacz Rogów

Nad drewnianym podestem w Pd-Zach. części Promenady, znajdziesz kupca o imieniu Maheer (po najechaniu na niego kursorem widnieje jednak napis "Sklepikarz"). Zapytaj go o magiczna broń. Umi on zaklinać rogi, gdyż to rodzinna tradycja. Więc do dzieła, trzeba znaleźć róg :-) A z tym nie będzie problemu, gdyz jeden taki znajduje się w Dzielnicy Mostów w budynku na Pn. od oberży Pięć Dzbanów (musisz mieć wyszkolonego złodzieja). Znajdziesz tam Róg Valhalli (pozwala on przyzywać Berserkera 5 poziomu). Wróć do Maheera a powie on Ci, że może dla Ciebie rzucic zaklęcie na Róg w zamian za 2000 SZ i Diament. Róg można ponownie ulepszyć za 5000 SZ i Beljuril (ten klejnot to rzadkość i jest BARDZO wartościowy w sklepie :-), a można go znaleć np. na Wzgórzach Umar po wykonaniu misji Klejnot i Kurczak). I w ten sposób jesteś posiadaczem Żelaznego Rogu Valhalli, którym możesz przyzywać Berserkera 9 poziomu.