Ust Natha.


Drukuj !
  1. Bazar
  2. Tawerna
  3. Odzyskanie smoczych jaj
  4. Wieża Drusha


Bazar

Bazar jest pierwszy miejscem, na którym się znajdziesz wchodząc do Ust Natha. Będziesz tutaj świadkiem, kiedy Leathel zabije niewolnika, po czym sam zginie z rąk matki! Możesz tu również zakupić różne "zwierzątka i się z nimi pobawić dla zabawy". Wszystko to daje zarys społeczności drowów. Na Bazarze znajdziesz kilku handlarzy i warto powymieniac się znimi przedmiotami (jeśli nie opróżniłeś plecaka ze zbędnych przedmiotów, to zrób to teraz). Obok bazaru stoi zbiornik z dziwnym stworzeniem w środku, a pilnujący go niewolnik, duergar, zawoła CIę i powie, iż jego Pan chce z Toba porozmawiać. Podejdź do zbiornika, a telepatycznie przemówi do ciebie Aboleth. Zagrozi Ci, że zdradzi drowom, iż pochodzisz z "powierzchni". Jest skłonny milczeć jeśli przyniesiesz mu (proszę teraz nic nie jeść) mózg Qilue, co równoznaczne jest z wtargnięciem do jej domu i "wysprzątania brudów", czyli sług Qilue ma się rozumieć ;-) Masz dwa wyjścia:
  1. grozisz temu %#@&#$% Abolethowi, że jeśli on wyda Ciebie to i Ty wydasz go!
  2. bądź przyjmujesz misję i udajesz się do domu Qilue (patrz mapka); kiedy wejdziesz zostanie wszczęty alarm, a słudzy (czyt. "brudy") Twojej przyszłej ofiary rozpoczną "zakurzanie środowiska", więc pobaw się w Kapitana Planetę i "oczyść środowisko" ... hiehie (zabierz przedmioty); ze zdobytym mózgiem udaj się do Aboletha, a jedyną nagrodą (oprócz doświadczenia) będzie milczenie tego stwora; wybieramy oczywiście tą opcję, bo jesteśmy źli do szpiku kości ;-P
Tawerna

Jest to miejsce warte odwiedzenia, szczególnie ze względu na kilka "atrakcji". Merind opowie Ci historię, która okaże się żartem, ale urażony Tathlynzaatakuje "żartownisia" i w efekcie zabije (prawo drowów jest zaiste zapobiegliwe ;-). Szordrin zarządza areną i zaproponuje Ci możliwość sprawdzenia swych sił. Kolejno zmierzysz się z: Umbrowym Kolosem, Nabassu, Księciem Sahuaginów i Obserwatorem. Po każdej wygranej walce powinieneś odebrać nagrodę od Szordrina. Będący pod wrażeniem Twych bojów, Szordrin odpowie na nurtujące Cię pytania.
Na zachód natkniesz się na, oglądającego nierówny pojedynek, Sondala. Niejaki Lasaonar przyjął wyzwanie od czterech członków stowarzyszenia wojowników. Bez trudu ich pokonuje i masz teraz okazję zmierzyć się z nim osobiście lub tez wyznaczyć kogos z członków Twojej drużyny. Jest to walka jeden na jednego! Lasaonar podda się, znim zdążysz go zabić (chociaż możliwe jest go zabicie zanim to zrobi). Zaraz po tym starciu zainteresuje się Toba Calinthra, z którą również możesz się zmierzyć. Kiedy się już nią uporasz, Soldan zaproponuje Ci pojedynek z magiem. Jeśli masz w drużynie maga i czujesz się na siłach, to przyjmij wyzwanie (to samo uczyń w przypadku drugiej propozycji). Bardzo pomocnym czarem w tych dwóch pojedynkach jest przyzwanie Nishru, który wysysa zapamiętane czary i ładunki z magicznych przedmiotów.na górnym piętrze znajduje się Komnata Żądz. Możesz "zaspokoić" stojącą przed drzwiami kobietę bądź grzecznie oddmówić (mężczyźni). Odradzam korzystanie z machiny do zabijania niewolników, gdyż stracisz reputację w oczach drowów, która przeciez bardzo jest tutaj ważna!

Odzyskanie smoczych jaj

Czas udac się do właściwego celu Twojego pobytu tutaj. Udaj się do siedziby Stowarzyszenia Wojowników (patrz mapka) i porozmawiaj z Solaufeinem. Dowiesz się od niego, że Matka Przełożona zainteresowała się Twoją osobą i wysłała służkę, aby z Toba porozmawiała. Wróć się na Bazar, gdzie będzie czekać Solaufein w towarzystwie Imrae. Solaufein wyjaśni Ci, że córka Matki Przełożonej (wielokrotnie ;P) została porwana przez Illithidów, a Ty masz mu pomóc w jej odbiciu. Masz się najpóźniej za 12 godzin stawić przy wejściu do Wschodnich Tuneli (patrz mapka). Będziesz musiał walczyć z Umbrowymi Kolosami i Łupieżcami Umysłów. Phaere nie będzie zadowolona i sama wróci do miasta. Udaj się ponownie w pobliże Bazaru w Ust Natha, gdzie ponownie spotkasz Solaufeina z Imrae. Zostaniesz przekierowany do tawerny na spotkanie z Phaere. po rozmowie udaj się ponownie na Bazar (masz trochę wolnego czasu więc nie musisz się spieszyć). Spotkasz tu Faere. Wyjaśni ona Ci sprawę przemycania przez pewnego Obserwatora, adamantytu. Będziesz mógł go znaleźć na dużej platformie na południu. Zabij go. Następne spotkanie z Phaere wyznaczone jest za 3 dni w tawernie ... ale możesz tam iść natychmiast. Dowiesz się, iż Matka Przełożona uznała, że Svirfneblini nie okazywali należytego strachu przed Drowami. Dlatego też kolejne zadanie polega na wybiciu patrolu Svirfneblinów . Masz teraz dwie możliwości na wykonanie tego zadania:
  1. przekonać Solaufeina, który nie jest zachwycony tym zadaniem, że sam to załatwisz, po czym przekonujesz (bądź nie ;-) dowódcę patrolu svirfnebli, że bezpieczniej dla nich byłoby, gdyby dowódca oddałby swój hełm; następnie udajesz się do Phaere z ów hełmem
  2. czekasz z Solaufeinem na patrol; wyżynacie to co się rusza w pień (zabierasz hełm przywódcy) i udajecie się z powrotem do miasta, do tawerny
Teraz udaj się do prywatnej kwatery Phaere. Rozkaże Ci ona zabić Solaufeina i przynieść jako dowód wykonania zadania, jego Płaszcz Piwafi. Masz na to 3 dni. Udaj się więc do siedziby Solaufeina i zadecyduj co uczynisz:
  1. zabijasz Solaufeina; jeżeli postanowisz go zabić, to okaże się, że wcale nie będzie to prosta sprawa
  2. oszczędzasz Solaufeina; wyjawiasz mu plan Phaere (potwierdzisz tylko jego domysły) i prosisz o jego płaszcz
Kiedy będziesz już miał Płaszcz Piwafi, udaj się z nim do Phaere, która będzie BARDZO zadowolona i jeśli jesteś mężczyzną to zaprosi Cię do łóżka (nie próbuj odmawiać!!!, takie prawo ;-) Jeżeli jednak Twoja postać jest rodzaju żeńskiego, to Phaere po prostu wyznaczy kolejne spotkanie w świątyni. Tak czy owak będziesz musiał się udac do Świątyni, gdzie będzie na Ciebie czekać sama Matka Przełożona Ardulace. Teraz czeka Cię ciężka misja, a mianowicie dostarczenia krwi jednej z Prastarych Ras Podmroku:
  1. Prastara Kula (Południowe Tunele)
  2. Prastary Mózg (Wschodnie Tunele)
  3. Książę Kua-Toa (Zachodnie Tunele)
Jak zdobyć krew jednej z tych ras opisałem w linkach z nazwami kolejnych tuneli. Oczywiście polecam przejście wszystkich trzech lokacji, bo jakżeby innaczej ;-) Kiedy już zdobędziesz potrzebny składnik, udaj się z nim do Ardulace i przekaż jej zdobytą krew. Miasto zostanie zamknięte, aby rytuał przyzwania demona odbył się bez przeszkód. Udaj się do prywatnej kwatery Phaere. Wyjawi Ci ona swój plan zdradzenia Ardulace i przejęcia władzy. Twoja rola polega na wykradnięciu ze skarbca (otrzymasz potrzebny klucz) jaj Adalon i przekazaniu ich Phaere. Teraz masz kilka możliwości:
  1. Zabierz fałszywe jaja i udaj się do Skarbca, podmień je. Udaj się z prawdziwymi jajami do Phaere. Przed rytuałem przybędzie wysłannik Adalon, że musisz powstrzymać Phaere przed daniem demonow prawdziwych smoczych jaj. Podczas rytuału