Dzielnica Świątyń.


Drukuj !
  1. Kult Niewidzącego Oka
  2. Rzeźbiarz Sarles
  3. Skradziony pierścień
  4. Kanały


Kult Niewidzącego Oka

Kiedy pierwszy raz się tu pojawisz, idąc na pd., napotkasz niewielki tłum zebrany wokół niewidomego proroka i jego wyznawców. Religijny agitator twierdzi, że pozbywając się oczu, pozbył się również iluzji go otaczających i nareszcie może poznać Prawdę. Po wyrzeczeniu się wiary w bogów Amnu, odchodzi, a tłum się rozchodzi. Po rozejściu się tłumu podejdzie do Ciebie przedstawiciel świątyni, który zechce Cię wynająć do dyskretnego zbadania sprawy Kultu Niewidzącego Oka. Reprezentant świątyni będzie przedstawicielem jednego z 3 głównych Kościołów Amnu. I tak w zależności od charakteru:
  1. Dobry: Arval, Świątynia Lathandera
  2. Neutralny: Oisig, Świątynia Helma
  3. Zły: Nallabir, Świątynia Talosa
Jeżeli zamierzasz się podjąć misji udaj się do odpowiedniej świątyni. Po podjęciu się misji musisz się udać do kanałów, jak popdpowiedział Ci przedstawiciel Świątyni (wszystkie zejścia zaznaczone są na mapce). Tylko pamiętaj ta misja wymaga doświadczonej drużyny, więc jeśli nie czujesz się na siłach to nie wykonuj jej narazie.
Udaj się do Pn.-Zach. wyjścia w kanałach. Przy wyjściu spotkasz Keldorna, który służy Zakonowi Promiennego Serca i chętnie przyłączy się do Ciebie jeżeli reprezentujesz Prawośc i Dobroć. jeżeli odrzucisz tymczasowo jego propozycje pomocy w zniszczeniu Kultu Niewidzącego Oka, to znajdziesz go później w jego zakonie. Po zejściu do niższych poziomów, pierwszych drzwi nie otworzysz bez posiadania klucza (czary nie działają). Idź bocznym korytarze, kilku przeciwników. Przechodząc przez podejrzane pomieszczenie posadzka uruchomi pułapkę, pojawi się kilka stworków. Dalej udaj się przez drewniany most (kilka biesów cienia), aż trafisz do pomieszczenia z włazem. Przekręć koło, pomieszczenie wypełni się gazem o zblizonym działaniu do Zabójczej Chmury oraz 2 Wampirzycze Mgły. Zabij je i znów przekręć koło w centralnej części pomieszczenia, a otworzą się drzwi. Znajdziesz się u wejścia do Kultystów. Głównym kapłanem kultu jest Gaal. Porozmawiaj z nim i markuj zainteresowani członkonstwem. Powiedz, że nie chcesz stracić wzroku, a zamiast tego możesz jakos się przysłużyć Kultowi Niewidzącego Oka. Gaal powierzy Ci odszukanie Starożytnej Różdżki, którą jego Pan chce wykorzystać podczas ceremoni. Otrzymasz klucz, który otwiera wcześniej zamknięte drzwi. Otwórz je i podąrzaj korytarzem - uwaga na pułapkę - aż napotkasz wyrzutków kultu. Zaczepi Cie Sassar, który wygląda jak żebrak. Wyjasni CI on, że nie możesz owej różdżki zanieść Gaalowi, gdyż to grozi to zagładą. Różdżka skł. się z dwóch części. Udaj się na Pd. chodnikiem za Sassarem. Zobaczysz sarkofag, który jest częścią misji Demilisz - Kangaxx. W korytarzu znajduje się pułapka i ukryte drzwi, których na razie nie otworzysz. Zejdź schodami do niższego poziomu. Na pn. znajduje się kilka pająków (kilka odmian). Zaś kiedy klikniesz na ścianę pojawią się nowe, opróżnij skrytkę. Idź na wsch, natrafisz na słaby opór (chociaż nie zawsze ktoś tam będzie). Wschodząc po schodach uważaj na pułapkę, rozbrój ją. Zniszczona kopuła prowadzi na małą przepaść. Aby odbudować most musisz odpowiedziec poprawnie na 3 zagadki. Odpowiedzi to:
  1. "Życie"
  2. "Czas"
  3. "Bieżący krok"
Za rozwiązanie zagadki dostaniesz 42 250 exp. Jednak prawdziwe wyzwanie znajduje się za mostem, a mianowicie Gauty i Obserwatory, zaś nad nimi Biesy Cienia i im pochodne. Na Obserwatory najlepsza jest wcześniej wspomniana Tarcza Baldurana. Jeżeli jej nie masz to przystąp jak najszybciej do bliskiej konfrontacji, koncentruj atak na jednym wrogu (najlepiej jakbys wyciągnął najierw Gauty). Zacznij od Gautów, bo są najsłabsze, Skuteczne może okazać się Odbicie Czaru. Po walce udaj się na Pn. i idź ścieżką wprost do Świątyni Amaunatora, ale uważaj na pułapke pertryfikacji przy wejsciu na skalną drogę. Porozmawiaj z tutejszymi, jak się okaże stracili oni wiarę i dlatego cierpią - nie mogą umrzeć. Udaj się do wnętrza Świątyni. Przebywa tu bestia, przed którą ostrzegali Cię tutejszy. Potwór mówi, że atakowany tylko rośnie w siłę, więc czemu by go nie uleczyć. Użyj najsłabszego czary leczącego na bestii, a polegnie w imię Manifestacji Nienawiści. Pojawi się Amaunator, który odda za namowa swoją część różdżki i poprosi Cię on o wszczepienie zirnka wiary w Zakażonych, co pozwoli ich wyzwolić spod klątwy. Porozmawiaj wiec z Agru Tindalem. Zabierz zawartośc z ołtarzyka świątyni oraz połowę różdżki. Udaj się z powrotem do Sassara i pokaż mu zdobytą część różdżki. Powiadomi Cię on, że drugą część zostala ukryta przez Niewidzące Oko. Udaj się do Tada stojącego przy Czeluści Niewiernych i podaj mu hasło: "Oko jest ślepe."
Po zejściu do Czeluści znajdziesz się w Mieście Ghuli, jeżeli masz paladyna, bądź kleryka to Odpędzanie Nieumarłych może tu dokonać rzezi! na odpowiednim poziomie odpędzania. Przeszykaj całą lokacje, a znajdziesz Rękawice Zręczności. Udaj się na Pn.-Wsch. do Tuneli Oserwatorów po spenetrowaniu lokacji. Spodziewaj się silnego oporu ze strony: Ślepych Kapłanów, Gautów i Obserwatorów. Możesz przejżeć i powalczyć w tej lokacji, ale przyszedłeś tu przede wszystkim po drugą część różdżki, która znajduje się we wsch. odnodze, wystarczy trzymać się pd. ściany i podąrzać na wsch., aby uniknąć wielu starć. Po znalezieniu drugiej części różdżka sama się automatycznie scali. Włóż różdżkę do podręcznej kieszeni. Jak tylko obie części urządzenia się połączą pojawi się Niewidzące Oko. W normalnych okolicznościach ten Super Obserwator byłby ciężkim orzechem do zgryzienia, ale jeżeli porazisz go Różdżką Szczelinową, uwięziona w różdżce moc zniszczy Niewidzące Oko. Za pokonaniebóstwa kultu otrzymasz 30 000 exp. Jeżeli chcesz spenetrowac pozostałe błotne bajora to znajdziesz Halabardę "Zguba Smoków" +3. Możesz powrócić na górny poziom, korzystając z kamiennego korytarza przy południowej ścianie. Teraz wróć do kultystów i unicestw ich! Różdżkę szczelinową powinieneś zanieść do Amaunatora co pozwoli Awatarowi uwolnić cierpiacych spąd ich klątwy [Tarcza średnia: "Łaska Ocalenia" +3, 47250 exp].
Teraz wydostań się z tych kanałów i zaczerpnij świerzego powietrza. Będziesz świadkiem wypędzenia pozostałych proroków. Na koniec złóż raport z misji świątyni, która zleciła Ci misję [po 47 750 exp dla KAŻDEGO!].

Rzeźbiarz Sarles

Po rozpoczęciu misji Kultu Niewidzącego Oka, świątynia zleci Ci również dwie inne misje, jedną z nich jest właśnie nabycie dla Świątyni rzeźbiarza Sarlesa, któr jest jedynym żyjącym ówcześnie najlepszym artystą, po śmierci Prisma. Jednak Sir Sarles ma nielada wymagania, będzie pracował dla tego, kto mu dostarczy 200 grudek Illithium. Aby podjąć misję porozmawiaj z młodszym klerykiem w Świątyni - w zalezności od tego czy jesteś dobry, neutralny, czy zły, będą to Sain, Tellwym lub Yarryl.Sarles zatrzymał się w Dzielnicy Rządowej w posiadłości Jysstevsów. Wejdź do posiadłości i poinformuj o celu przybycia lokaja. Sarles jest w kuchni, porozmawiaj z nim i przepytaj na temat Illithium, a przypomni sobie, że owy materiał może posiadać Jerlia w Promenadzie Waukeen. Na mapce Promenady waukeen masz zaznaczonego sprzedawcę rudy, udaj się tam. Jerlia może jedynie dostarczyć zaledwie 50 grudek illithium miesięcznie. Masz do wyboru:
  1. Zadowolić się tańszym substytutem. następnego dnia otrzymasz Stop Illithium.
  2. Zapłacić Jerlii 1000 SZ, aby ujawniła imię swojego dostawcy. Jest nim Ungar Hilldark.
Jeżeli zadecydujesz się na stop illithium, zapłacisz 500 SZ. Jeżeli dostarczysz Sarlesowi owy stop, ten po krótkich zachwytach dostrzeże, że jakość metalu jest gorsza (a jeżeli w drużynie masz Keldorna, to nie powstrzyma się on od poinformowania Sarlesa o fałszerstwie). Sarles wyjedzie z miasta, a Ty będziesz musiał o tym poinformować swą świątynię o zaistaniałej sytuacji. Jednak owy kawałek stopu stanie się nowym arcydziełem i świątynia zapłaci Ci nagrodę [11 000 exp].
Jeżeli jednak wybierzesz drugą opcję to znajdziesz Ungara (jest to przedstawiciel duegarów) w oberży Pod Miedzianym Diademem w Slumsach. Męcz go podczas rozmowy tematem o Illithium, ale pod żadnym pozorem nie wspominaj o świątyni.Zgódź się rozwiązać problem złodzieja. Dowiesz się, że owym złodziejem jest Neb (ten sam, ten sam! co z BG I), mieszkający w Dzielnicy Mostów (patrz mapka - Kryjówka Neba). Udaj się do jego kryjówki w pd.-zach. i porozmawiaj z nim o illithium lub Baldur's Gate i jeżeli kroczysz drogą zła możesz pozwolić mu przeżyć. Jeżeli nie to do broni towarzysze! jeżeli w Twojej druzynie jest Minsc i/lub Jaheira to zaraz go zaatakują, przeciez Neb to dzieciobójca!!! Neb dysponuje kilkoma miksturami niewidzialności, więc rzuć jakiś czar aby go nie stracić ze wzroku. Neb przyzwie duchy dzieci, które Cię zaatakują (nie zabijaj ich, skoncentruj się na Nebie tylko). Po zabiciu Neba wyzwolisz dzieci spod jarzmu Neba. Zabierz perły od dzieci i przeszukaj ciało Neba. Ważne jest illithium i głowa Neba. Za głowę Neba można zainkasować sporą sumke u Głównego Inspektora Bregi, który będzie Ci wdzięczny za zabicie Neba, Breg przebywa w Dzielnicy Rządowej [24 000 exp, 2500 SZ, +1 reputacja]. Na koniec udaj się do Sarlesa i dostarcz mu illithium, zadowolony przejdzie do pracy. Rzeźba zostanie wysłana pod prawidłowy adres, teraz idź po nagrodę do Świątyni [25 000 exp].

Skradziony pierścień

Po wykonaniu misji Rzeźbiarz Sarles świątyni zleci Ci kolejną, masz odzyskać Pierścień Świtu, który został skradziony przez najeników Talosa. Kapłan podpowie Ci, abys szukał jegomościa o immieniu Travin, który przebywa w Slumsach (tylko po zmroku, koło pn. wyjścia). Nastrasz Travina, aby nie płacić 400 SZ za wyjawienie posiadacza pierścienia. Okazuje się nim Borinall (patrz mapka - Dom Borinalla). udaj się do jego domu i porozmawiaj z nim. Otworzą się przed Tobą trz możliwości:
  1. Jesteś kapłanem Talosa, Borinall zażąda, abyś to przysiągł i odda Ci pierścień be walki.
  2. Jeżeli nie jestes kapłanem Talosa, ale podajesz się za takiego, po złożeniu przysięgi trafi Cię SZLAG! Borinall zaatakuje.
  3. Każde inne zachowanie doprowadzi do konfrontacji.
W większości przypadków będziesz zmuszony go utłuc wraz z jego mizerną obstawą. Moża się ograniczyć do zwykłej walki na miecze. Wróć z pierścieniem do Świątyni i przekaż go zleceniodawcy [16 250 exp, 1000 SZ].

Kanały

a) Drużyna Zła
Jest to już trzecia drużyna zła w tej grze. Nastrafisz na nich w zach. części tuneli (patrz mapka obok). Ta drużyna to niezła paczka i posiadają magiczne przedmioty, które mogą się Tobie bardziej przydać (m.in. Toporek Hangarda +2) :-) Łatwo to ich pokonać nie będzie, ale można ich wziąć na sposób jeżeli nie masz wystarczająco silnej drużyny. Rzuć zaklęcia ochronne na drużynę przygotuj się do walki. Teraz przybliż się magiem tak abys miał ich w zasięgu Ognistej Kuli i wal ich jak najwięcej, to bardzo osłabi owa drużynę. Teraz wystarczy tylko zabrać się za dobicie i po sprawie, problem może stanowić mag, bo kleryk jest nieszkodliwy (jedynie Bariera Ostrzy może troche Ci zaszkodzić). Nawet nie próbuj podchodzić od tyłu maga złodziejem , bo kiedy znajdziesz się w jego zasięgu rzuci on zaklęcie np. Prawdziwe Widzenie i po twoim podstępie (chyba, że załatwisz go jeszcze zanim zdąrzy go rzucić). Zabierz przedmioty po walce i ciesz się latajacym toporkiem :-)))

b) Illithidzi
Te krwiożercze plemie przebywa tu i wcale nie z zamiarem pohandlowania, tylko wybicia wszystkich. Illithidzi, zwani również Łupieżcami Umysłów są BARDZO groźnymi wrogami. Ta misja jest tylko przeznaczona dla wyszkolonych drużyn! Jeżeli jesteś w posiadaniu klucza z ciała Tazoka z Lochu Firkraaga, to pozwoli Ci on wejść za pośrednictwem ukrytych drzwi na Pn. (patrz mapka) do ich siedziby. Pierwsza komnata jest pusta i prezentuje całkiem obcą architekturę. W drugiej przebywaja poszukiwacze przygód, którzy są pod kontrolą umysłową Łupieżców i zaatakują bez ostrzeżenia. W trzeciej komnacie przebywaja zwierzątka Illithidów, Umbrowe Kolosy. Czwarta komnata kryje centralny ołtarz, strzeżony przez Ulithidów. Trzeba Ci wiedzieć, że Łupieżcy dzielą się na trzy typy, a ty będziesz miał okazję przestetować każdego z nich: Alhoony (martwa wersja Łupieżcy), Łupieżcy Umysłu (trudny wróg), Ulithidzi (najgroźniejsi). Wszystkie 3 typy posługują się mocą swych umysłów i zaawansowana magią psioniczną. Są niewrażliwi na magię i to ich NAJWIĘKSZY atut co czuni ich groźnymi przeciwnikami. Najlepiej rzucić na drużynę czar Chaotyczne Rozkazy co pozwoli przetrwać trochę twojej drużynie oraz przedewszystkim Ochrona przed Negatywną Energią z tego powodu, że Illithidzi maja skłonność do pochłaniania poziomów wroga przy uderzeniach. Poza tym przedmioty chroniące przed zauroczeniami są tu bardziej niż na miejscu. Jeżeli tak ochronisz swojego najlepszego wojownika to może on wybić całe miasto tych stworów!
[przyp. Cromwell:"Jeżeli chcesz Crom Faeyr to musisz tu wstąpić po Młot Gromów +3"]

c) Troll Morski
Roger znajdujący się na Pd. (patrz mapka) to sprzedawca, który ni jak wiadomo znalazł się w kanałach?!?! Zleci Ci on zabicie Morskiego Trolla, który na końcu pd.-zach. rogu sę rezyduje. Udaj się po zabiciu stworzonka po nagrode do Rogera. Możesz zakupić u niego również kilka mikstur.

d) Rakshasa
Rakshasa okupuje centralna część kanałów, a jego obstawa jest ....buahehe.... przerażajaca: Koboldy! Jeden Fire Ball i po sprawie a później na Rakshasę. Po zabiciu jegomościa znajdziesz przy jego zwłokach Płaszcz kanałów, bardzo przydatny!

Łowcy Niewolników

Na mapce zaznaczona jest posiadłość ("Strzeżony budynek", u nas Łowcy Niewolników). Ta zasobna posiadłość jest schronieniem zgrai ciemnych typków, którzy potrafią wytrzebić co do nogi niedoświadczone drużyny. Drzwi nie są widoczne, ale wystarczy najechac trochę w głębię budynku a otworzą się przed Toba nowe wyzwania. Ta misja to elektryzujący egzamin, tu Się znajduje FURIA NIEBIOS, najlepsza katana w grze. Na parterze powita Cię Sion i Ketta (teleportują się). Aby wejść na nastepny poziom posiadłości musisz pozbyć się Ifrita, Demona, Ogra Berserkera i kilku innych pomniejszych wrogów, np. Nishru (uważaj na maga, bo Nishru wysysa ładunki z magicznych przedmiotów i wymazuje z pamięci czary maga). Przed udaniem się na górę zasaveój, bo czeka Cię niesamowita walka. jesteś na górze i rzuciłes czary ochronne na drużynę i uważaj na pułapki w posadzce. Sługusy Siona rzuca się do walki i przetestują kogoś ostatni raz w swym życiu pod względem walki w ręcz i magicznej. Większość czarów wroga to czary ochronne i wzmacniające, pod warunkiem, że nie pozwolisz długo żyć Sionowi. Głównym wrogiem, którego musisz się obawiać to Koshi, który dzierży Furię Niebios i Ketty, który udanym Ciosem w plecy może napsyc troche krwi. Zajmij zbrojnych dużą ilośćią przyzwańców, a najlepszymi wojownikami zaatakuj wpierw Kettę (musisz rzucić czar Prawdziwe Widzenie), a póxniej załatw Koshiego. A na deser resztę, walka nie jest ciężka pod warunkiem, że wyeliminujesz szybko magusia i kapłana oraz Kettę i Koshiego. Pamiętaj jednak, że reszta nie śpi! Warto również kogoś pchnąć "przez przypadek" w plecy ;-) Po bitwie ciesz się DUŻĄ ilością magicznych przedmiotów. Ponadto przy ciele Koshiego znajdziesz notatkę prowadzącą do misji zw. z Zniekształconym Runem (kolejny ciężki orzech do zgryzienia).