Wejscie do Kuli Sfer znajduje się w Dzielnicy Slumsów. Aby otworzyć Kule Sfer będziesz potrzebował pomocy-żywego bądź martwego-Valygara Corthala. Kula służy do przemieszczania się pomiedzy sferami i kiedy wejdziesz do Kuli, właz za Toba automatycznie się zamknie przygotowując Kule Sfer do startu, a jedynym sposobem na wydostanie się z powrotem polega na ponownym uruchomieniu machiny. Kula jest jak na razie własnością Lavoka i będzie dopóki go nie unicestwisz. Misję możesz otrzymać od Tolgierasa przebywajacego w Budynku Rady Sześciu. Jak już wspomniałem tak czy owak potrzebujesz Valygara, ślad zaprowadzi Cie kolejno do jego domu w Dokach i posiadłości (właściwie chaty) na Wzgórzach Umar. Wybór należy do Ciebie:
- "My friend, you'll go with us."
- "We need only your body, my boy. Get him!!!"
Budowa Golema
Po zabiciu niziołków udaj się do pomieszczenia na Pn. (Labolatorium Golema). Po otwarciu drzwi zaatakuje Cie kilka pajaków. Po walce przeszuakj pomieszczenie i przeczytaj ksiżke konstruowania golemów. Włóż brakujacą rękę Golema do maszyny i otwórz na pn. drzwi, jest to Komnata Pieców. Zabij niesforne niziołki i rozbrój pułapkę w pomieszczeniu. Teraz, aby dostarczyć energii do machiny Golema potrzeba rozpalić 3 piece. Posłuży Ci do tego zdobyty węgiel. Użyj węgla, a po każdorazowym rozpaleniu pieca pojawi się Żywiołak Ognia (w sumie trzy). A więc energię dostarczyliśmy, pozostała brakująca Głowa Golema. Ta znajdziesz w pokoju obok Paleniska, ale uwaga grasuje tam sporo Golemów: Żelazny, 2 Kamienne Golemy i jeden Gliniany. Zazwyczaj Żelazny blokuje wejście pozostałym golemom do ciebie, więc walka jest w miarę prosta. Po zabiciu golemów wejdź do wnętrza. Pomieszczenie przypomina zegar. Zabierz z pojemnika Głowe Golema i jeżeli pominąłeś wcześniej porcję węgla to tu masz zapasową (wymagane są tylko 3). Udaj się spowrotem do Labolatorium Golema. Włóż głowe na miejsce. Bravo złożyłes swojgo pierwszego Golema :-) Mechaniczny towarzysz zlokalizuje intruza w Kuli Sfer i pospiesznie pomknie go zlikwidować. Udaj się za nim, ale uważaj na pułapkę prz włazie. Golem jak się okazuje zlokalizował Prastarą Kulę, groźny przeciwnik, ale tu nieszkodliwy. Wystarczy poczekać, aż Golem doprowadzi Kulę do stanu krytycznego i samemu dokonać ostatniego cięcia, dzięki czemu zainkasujemy trochę doświadczenia. Droga do Kajuty nawigatora stoi otworem.
Kajuta nawigatora
Więc wszedłes do kajuty nawigatora. Przygotuj się na walkę z magiem, a te wcale do łatwych nie należą. Lavok, bo tak nazywa się twój przeciwnik za włazem, dysponuje kilkoma groźnymi czarami, przede wszystkim Plugawym Uwiągem Abi-Dalzima i zaklęciem śmierci. Głównie chodzi o jak najszybsze zlikwidowanie Lavoka, zanim zdąrzy dokonać czegoś paskudnego. Jeżeli nie masz dobrych czarów przełamujacych magie, to nie masz na co liczyć, że będzie to szybka potyczka. Najlepszy wydaje się tu Przeszywajaca Magia oraz Wyłom i Rozproszenie Magii. Po doprowadzeniu Lavoka do skrajnego punktu wytrzymałości, okaże się, że był pod wpływem własnej mocy i zechce Wam pomóc. Jeżeli jesteś dobry to daj mu mozliwość ostatniego spojrzenia na Faerun (ale to dopiero po powrocie do Slumsów). Tymczasem kiedy Lavok ustawi maszyne Ty musisz zdobyc Serce Demona, a aby tego dokonac musisz udać się na zewnątrz Kuli Sfer i pokonać jakiegoś z demonów, ale uwaga nie są oni tacy łatwi jak się zdawają. Maja liczną obsatwę i ta wpierw wyeliminuj przed zabiciem Demona. Przed wyjściem z Kajuty navigatora, przeszukaj słoje i udaj się do Komnaty Grzybów i Machinowni (wejscia są na Pn. i Zach.).
Rdzeń mocy
Jeżeli już zdobyłeś serce demona będziesz musiał się udać do Komnaty Runicznej. W środku tej błekitnej komnaty znajduje się kula. Właściwą kolejnością aktywacji znaków runicznych na podłodze jest:
- północny wschód
- południowy zachód
- południowy wschód
- północny zachód
- Komnata Lodu (nieco łatwiejsza, ale gorsze wejście do Rdzenia Mocy)
- Komnata Ognia (nieco cięższe potworki, za to wspaniała pozycja startowa w Rdzeniu Mocy)
Teraz udaj się do Rdzenia Mocy, najlepiej od strony Komnaty Ognia. Użyj najmocniejszych czarów ochronnych i przyspieszających na swojego wojownika (w zapasie powinien mieć jakąś broń obuchową), zaś kleryków umieść za wojownikiem, aby go leczyli (najlepszy czar to Uzdrowienie). Na Pn. znajduje się 1 Żelazny, 2 Kamienne, 1 Gliniany Golem. Żelaźniak zablokuje resztę golemów co da Ci czas na przygotowanie się do walki. Po zabiciu tego stadka na zach. jest kolejne, a na wsch. 1 Gliniany Golem. Warto przeszukać okolicę za skarbami. Jeżeli już masz dość :-) to użyj serca demona na Rdzeniu Mocy, Kula Sfer jest gotowa do podróży (zresztą ostatniej). Ty wróć do Lavoka i pozwól mu zobaczyć ostatni raz przed śmiercią Faerun (jak umrze przy jego ciele znajdziesz fajny pierścień Pierścień Ostrości). Później wróć do Kuli i powiadom o zainstaniałe sytuacji Rycerzy Solamnijskich i zaoferuj pomoc. W Holu jeżeli jestes Czarodziejem teleportuje się Teos i powiadomi Cie, że Kula stała się twoją własnoscią, a zakapturzeni zechą współpracy z Tobą. Oto twoja twierdza (misje w Twierdzach znajdziecie za niedługo na stronce). Porozmawiaj z Teosem na temat Rycerzy Solamnii, a ten jeżeli nie chcesz ich zabić wspomni o Ribaldzie. Udaj się na Targ Przygód i porozmawiaj na temat Rycerzy, a Ribald znajdzie rozwiązanie, uważnie czytaj text, a rozwiążesz problem Rycerzy Solamnii.