NPC
*Aerie



Ogólne dane: Aerie, wieloklasowiec, kapłan/mag, Praworządny dobry-Elf
Historia postaci: AERIE urodziła się wśród Avariel, skrzydlatych elfów, ale za młodu została pochwycona przez łowców niewolników. Obcieto jej skrzydła dla ratowania jej zycia i z pewnością by umarła, gdyby nie dobroć Quayle'a.
Misje dodatkowe: Dzięki niej będziesz miał możliwość wykonania dwóch Questów: 1.Uratowanie Cyrku
2.Uwolnienie Hear'Dalisa - zleca ją Quayle
Inne: Romansuje z główną postacią, a główny konflikt prowadzi z Korganem.
Miejsce spotkania-cyrk na Promenadzie Waukeena.
Zalety: Aerie jest w miarę dobrym połączeniem Maga z Kapłanem. Trzeba przyznać, że jest świetnym Healerem, a z Szatą Vekny rzucenie Uzdrowienia zajmuje kilka sekund. Poza tym asortyment czarów jakie ma do wyboru jest iście imponujący.
Wady: Pierwsze co się rzyca w oczy to liczba PŻ, bardzo niska, nawet jak na Kapłana/Maga. Z tegoż względu odradzam wystawianie ją na front, lepiej sprawdza się na tyłach, lecząc bądź wspomagając różnymi Błogosławieństwami twych kompanów. Pamiętaj, że nawet byle pułapka może okazać się dla niej śmiertelna. Drugą powazną wadą Aerie jest wolne zdobywanie kolejnych poziomów. Spowodowane jest to dwuklasowością, ale potęguje to fakt, iż Aerie mało zabija wrogów i dlatego otrzymuje też mało doświadczenia [jest na to kilka sposobów]. A najpoważniejszym minusem jest jedyne 16 Inteligencji jak i Mądrości!
Podsumowanie: Reasumując Aerie mimo kilku poważnych wad jest dobrym Kapłanem/Magiem [zresztą jedynym spośród NPCów!]. Jednak radziłbym mocno się zastanowić nad przyłączeniem jej do drużyny na stałe, gdyż w późniejszej fazie może się okazać, że jest ona zbyt słaba. Można spróbować przynajmniej raz zagrać z nią w drużynie choćby dla romansu ;-).