Ogólne dane: | Ta profesja jest nieco podobna do maga, lecz magia kapłana pochodzi od boga, a nie z księgi czarów. Kapłan może też być niezłym wojownikiem ponieważ używa dowolnej zbroi i czesci broni. Magia kapłana jest raczej defensywna, choć na wyższych poziomach ma też kilka czarów ofensywnych np. palec śmierci. |
Zalety: | Odpędzanie nieumarłych, rzucanie czarów. |
Wady: | Nie może używać broni siecznej lub kłutej. |
Ocena | 4/5 W każdej drużynie powinien być co najmniej jeden kapłan..., ponadto nienajgorzej radzi sobie w roli wojownika. |
Kapłan Talosa | Talos jest bogiem burz, zniszczenia i buntu. Kapłani Władcy Burz ostrzegają, że
niezadowolony Talos ześle na Ziemię zniszczenie. Zalety: rzuca błyskawicę, burzową tarczę. Wady: brak |
Kapłan Helma | Wyznawcy neutralnego Boga Strażników i obrońców są we własnych oczach
wojownikami. Często postrzegani jako obrońcy niewinnych. Zalety: rzuca Widzenie prawdy, Przeszywający miecz Wady: brak |
Kapłan Lathandera | Lathander jest bogiem odrodzenia, twórczości i młodości. Ma wyznawców niemal
wszędzie. Istnieje wiele poświęconych jemu świątyń. Zalety: rzuca Unieruchomienie nieumarłych, Dar Lathandera Wady: brak |
Ocena | 4,5/5 Lepsi od zwykłych kapłanów. |