Profesje
*Paladyn


Ogólne dane: Może walczyć używając dowolnej broni i zbroi, ponadto, od 9 poziomu, ma możliwość używania niektórych czarów kapłańskich. Tak jak Łowca i wojownik gdy kondycja przekracza 17 otrzymuje dodatkowe punkty życia. Ma pewną odporność na czary, trucizny i choroby. Poza tym wykrywa zło i jest otoczony aurą, która chroni paladyna przed złem. Paladynem może zostać jedynie człowiek o charakterze praworządnym dobrym, posiadający inteligencje i mądrość wynoszące najmniej 9, siłę równą lub wyższą od 12 oraz charyzmę większą niż 17.
Zalety: Specjalizacja, nakładanie rąk, odpędzanie nieumarłych, +2 do wszystkich rzutów obronnych, ochrona przed złem, oraz wykrycie zła. Na 9 poziomie , paladyni zdobywają umiejętność rzucania czarów kapłańskich.
Wady: Tylko ludzie o praworządnym charakterze.
Ocena 4,75/5
Nie wiem dlaczego, ale zawsze lubiłem nimi grać...:-)

PODKLASY:

Kawaler Ta klasa to najbardziej typowy obraz rycerza. Specjalizuje się na zwalczaniu "klasycznych" złych potworów, takich jak smoki i demony.
Zalety:
Premia do trafienia demonów i smoków, odporność na strach i trucizny, 20% odporności na kwas i ogień.
Wady:
nie może używać broni dystansowych.
5/5
A po cholere mi łuk ..:-)
Inkwizytor Inkwizytor poświęcił swe życie zwalczaniu adeptów złej magii i pokonaniu sił ciemności. W tym celu jego bóg obdarzył go specjalnymi zdolnościami.
Zalety:
Odporny na unieruchomienia i zauroczenia. Widzenie prawdy i Rozproszenie magii.
Wady:
Nie może używać zdolności "nakładania rąk", nie może rzucać czarów kapłańskich, nie może odpędzać nieumarłych, nie może "leczyć chorób".
3/5
Niestety nie posiada kilku podst. zdolności... :-(
Łowca nieumarłych Ten święty mściciel Rozwinął swe umiejętności w stronę zwalczania nieumarłych i innych nienaturalnych stworów. Jest odporny na wiele ich ataków.
Zalety:
Odporność na unieruchomienie i wyssanie energii. Premie do trafienia nieumarłych.
Wady:
nie może używać "nakładania rąk".
4,5/5
"Odpędzanie nieumarłych" wymiata ;-).