- Intro
- Jak wyciagnąć królika z kapelusza, czyli opis profesji
- Zupełnie inna historia, czyli Szkoły Magii
- ZAKLĘCIA MAGÓW:
- ZAKLĘCIA KAPŁANÓW:
- Zaklęcia Maga (których możemy nauczyć się ze zwojów)
- Zaklęcia (wysokopoziomowe umiejętności magów)
- Zaklęcia (wysokopoziomowe umiejętności kapłanów)
- Zakończenie
ODRZUCANIE - są to zaklęcia służące do ochrony maga i jego sprzymierzeńców, a także do zdejmowania magicznych osłon naszych przeciwników. Jest to najrozleglejsza (i zarazem najbardziej przydatna - a wręcz NIEZBĘDNA) szkoła magii.
POZIOM I
Ochrona przed petryfikacją
Poziom: 1
Zasięg: dotyk
Czas działania: 5 tur
Czas rzucania: 1
Obszar działania: 1 istota
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Czar niezbyt przydatny w BG II -
poza kilkoma pułapkami i wrogimi czarodziejami, którzy (rzadko kiedy)
używają Zamiany Ciała w Kamień - zupełnie bezużyteczne.
[Cromwell] Całkowicie się zgadzam, w BG II
to chyba są tylko 3 pułapki pertryfikacji (każdą da się rozbroić),
poza tym to chyba tylko Obserwatory używają Zamiany Ciała w Kamień.
Warto jednak posiadać jeden scroll z takowym zaklęciem.
[Soulafein] Może się przydać przy walce z
obserwatorami, bo te istoty często próbują zamienić bohatera w kamień.
Jednak jeśli masz płaszcz odzwierciedlenia,
to czar jest rzeczywiście kompletnie nieprzydatny.
Poziom: 1
Zasięg: dotyk
Czas działania: 2 rundy/poziom
Czas rzucania: 1
Obszar działania: dotknięta istota
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Zaklęcie bardzo przydatne. Stosuje się je
przez całą grę -zapewnia dodatkową ochronę - bo przecież przeważająca
(miażdżąco przeważająca :-)) liczba wrogich nam postaci jest zła.
[Cromwell] Zaklęcie owszem dobre, ale osobiście
wolę Ochrona przed Złem, Promień 3 metry ;-)
[Soulafein] PODSTAWOWA i bardzo praktyczna ochrona,
której używa się od początku pierwszego do końca ostatniego rozdziału gry.
Nie korzystanie z jej usług byłoby grzechem. POLECAM!
POZIOM II
Odporność na strach
Poziom: 2
Zasięg: 9 metrów
Czas działania: specjalny
Czas rzucania: 1
Obszar działania: specjalny
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Czar NIEZBĘDNY do skończenia gry. Dzięki
niemu - tak popularna wśród wrogich magów i nie tylko - Groza przestanie
nam być straszna :-).
[Cromwell] Z uwagi na częstość używania tego czaru
przez wrogich nam magów i innych "straszydeł", stwierdzam jednoznacznie -
MUSISZ używać tego czaru!
[Soulafein] Groza nie jest jeszcze taka straszna,
ale Symbol: Strach już owszem. Omawiany teraz czar wyklucza możliwość
wpadnięcia w panikę i naprawdę trudno przecenić ten efekt. OBOWIĄZKOWE
ZAKLĘCIE!
POZIOM III
Mniejsze odchylenie czaru
Poziom: 3
Zasięg: 0
Czas działania: 3 rundy/poziom
Czas rzucania: 3
Obszar działania: rzucający czar
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Zaklęcie uznane przeze mnie za totalny nieużytek.
Grając w BG ciągle odnoszę wrażenie, że zostało ono stworzone tylko i wyłącznie
dla wrogich magów. Jego niepraktyczność jest jednoznaczna ponieważ może być
rzucane tylko na czarodzieja, który przecież NIGDY nie jest (a przynajmniej nie
powinien być) na pierwszym ogniu - a właśnie tam tylko narażony by był na
bezpośredni wpływ wrogich czarów. Bez wykorzystania cheaterstwa jest beznadziejnie
niepraktyczne, niestety.
[Cromwell] Tego czaru jeszcze w ogóle nie używałem, bo to
totalny nieużytek. Może i dobre w solowej grze magiem na samym początku, ale
NIE POLECAM!
[Soulafein] Zgadzam się z Cespenarem - szkoda miejsca w
księdze czarów (chyba, że naprawdę nie masz tam czego wpakować).
Poziom: 3
Zasięg: dotyk
Czas działania: 20 tur
Czas rzucania: 3
Obszar działania: 1 istota lub przedmiot
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Zaklęcie całkiem pomocne - zwłaszcza dla złodziei,
którzy bazują na niewidzialności/ukryciu. Jednak dla innych klas jest raczej
nieprzydatne (a złodziej i tak może używać Szaty Niewykrywalności - która jest o
wiele praktyczniejsza od ciągłego rzucania zaklęcia).
[Cromwell] Czar do zastąpienia Szatą Niewykrywalności
i kilkoma innymi bajerami, które powodują, że NIKT nie będzie mógł rzucać czarów
bezpośrednio w Twą postać, nawet po rzuceniu zaklęcia Prawdziwego Widzenia.
[Soulafein] Zaklęcie przydatne przed zadaniem ciosu
w plecy wrażemu magowi, ale jeśli w twoim ekwipunku gości Szata Niewykrywalności, to możesz bez żalu zapomnieć o tym czarze.
Zasięg: dotyk
Czas działania: 1 tura/poziom
Czas rzucania: 3
Obszar działania: dotknięta istota
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Zrozumiałe, że ten czar rzeczywiście jest PRAKTYCZNY.
A cała jego nietypowość polega na tym, że gdy mag rzuci czar na siebie otrzymuje
100% ochronę na ogień zwykły i 75% na magiczny. A gdy rzuci je na kogoś to ta osoba
otrzymuje 100% odp. na ogień zwykły i 50% na magiczny. Co się stało z tymi zgubionymi
25% ? Otrzymał je mag. Cała niezwykłość zaklęcia polega więc na tym, że - nieważne
na kogo zostanie rzucone zaklęcie - czarodziej i tak otrzyma swoje 25% odporności
na mag. ogień.
[Cromwell] Tego czaru używam wprost NAGMINNIE,
szczególnie podczas walk solowych Magiem. W połączeniu z przedmiotami,
bądź Odpornością na Ogień/Zimno jest bardzo przydatny, gdyż
załóżmy, że mag rzucił Ognistą Kulę, to w takim wypadku ty się leczysz!
Nawiasem mówiąc to obowiązkowy czar, jeśli masz zamiar zabić np. Firkraaga,
bez cheatów.
[Soulafein] Czar warty uwagi, ale tylko w konkretnych przypadkach.
Chodzi mi tu np. o walkę z Czerwonym Smokiem czy Liszem (rzucającym Rój Meteorów).
A że takie przypadki są dość częste, to i zaklęcie okazuje się BARDZO użyteczne.
Poziom: 3
Zasięg: dotyk
Czas działania: 5 tur
Czas rzucania: 3
Obszar działania: 1 istota
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Nic dodać nic ująć :-)
[Cromwell] Zaklęcie BARDZO często używane przez Magów,
np. Lisze ;-), więc to chyba przemawia na jego korzyść, ale ja nie używam go, gdyż
rzadko zdarza się żeby, ktoś w ogóle czymś trafił w moją postać :-)
Poza tym wg. mnie bardziej przydatny w pierwszej części Sagi.
[Soulafein] Innymi słowy przydatne tylko przy walce
ze zgrają "niemagicznych" łuczników, aby ochronić maga... A takie pojedynki
są bardzo rzadkie w BG 2, więc oceńcie sami.
Poziom: 3
Zasięg: dotyk
Czas działania: 1 tura/poziom
Czas rzucania: 3
Obszar działania: dotknięta istota
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Analogicznie do Ochrony przed ogniem...
przeczytajcie to sobie jeszcze raz, tylko zamiast ogień wstawcie "zimno" ;-P
[Cromwell] Jak przy Ochronie przed Ogniem z tym, że
tutaj lepiej używać scrolla :), ponieważ rzadko mamy do czynienia z magią
zimna.
[Soulafein] Analogicznie do Ochrony przed ogniem...
Być może, ale według mnie ten czar przydaje się rzadziej - jest dobrą
ochroną przed Lodową Nawałnicą i ... nic poza tym.
Poziom: 3
Zasięg: pole widzenia
Czas działania: natychmiastowy
Czas rzucania: 5
Obszar działania: sześcian o boku 10 m
Rzut obronny: brak
[Cespenar] A więc mamy do czynienia z zaklęciem typu:
Nie Ruszaj Się Bez Niego Z Domu. Chyba naiwnym z mojej strony byłoby wypisywać
zastosowania tego zaklęcia...więc pomilczę przez chwilę znacząco...
[Cromwell] .....(pomilczmy wspólnie).....
[Soulafein] Wszystko, co trzeba wiedzieć o tym zaklęciu
jest podane w opisie. Dlatego ja zrobię sobie teraz herbatkę...
Poziom: 3
Zasięg: pole widzenia
Czas działania: specjalny
Czas rzucania: 3
Obszar działania: sześcian o boku 10 metrów
Rzut obronny: specjalny
[Cespenar] No cóż...kolejne niedocenione przeze mnie
zaklęcie - chociaż wydawać by się mogło, że nie różni się prawie od swojego
poprzednika, a jednak...Po pierwsze: zaklęcie działa tylko na wrogów - tutaj
nie mogę marudzić, bo takie przecież było jego założenie...Po drugie:
"zaklęcie Usunięcie magii jest praktycznie bezużyteczne, jeśli ofiara jest
o 5 lub więcej poziomów bardziej doświadczona niż rzucający zaklęcie" co oznacza
tyle, że uda Wam się rozproszyć wrogą magię raz na ok. 50 prób - bo w grze
magowie są o wiele bardziej doświadczeni od naszej drużyny, po to choćby, aby
mieli z nią jakieś szanse...
[Cromwell] Nie przypominam sobie jak daleko sięgam pamięcią,
żebym kiedykolwiek używał owego zaklęcia. To chyba o czymś świadczy?! :|
Może nie doceniam jego wartości (?), wg. mnie znikomej.
[Soulafein] Znowu kawał magii, który jak dla mnie jest
KOMPLETNIE bezużyteczny. Szkoda słów.
Poziom: 3
Zasięg: pole widzenia
Czas działania: natychmiastowy
Czas rzucania: 3
Obszar działania: 1 istota
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Jedno z zaklęć niezwykle pomocnych
(wręcz niezbędnych) do eliminowania magów obłożonych ochroną swych własnych
zaklęć. Dobre na początek gry - ale nic więcej.
[Cromwell] Cespenar, pomocny, ale w BARDZO WCZESNEJ
fazie gry, powiedziałbym nawet "zarodkowej". Gdyż później (nawet wcale nie tak
odlegle) wrogowie używają tylko wysokopoziomowych czarów ochronnych.
[Soulafein] Ale magowie raczej preferują wysokopoziomowe
osłony, więc lepiej do ich likwidacji użyć Wyłomu lub Ochronnego Bicza Khelbena.
Zbicie czaru przydaje się raczej rzadko...
POZIOM IV
Klosz niewrażliwości mniejszej
Poziom: 4
Zasięg: rzucający czar
Czas działania: 1 runda/poziom
Czas rzucania: 4
Obszar działania: rzucający czar
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Opis dokładnie podaje zastosowanie czaru - jednak
tutaj znowu stajemy przed pewną przeszkodą (GŁÓWNĄ NIEDOSKONAŁOŚCIĄ SYSTEMU MAGII
W BG !!!) - czar działa tylko i wyłącznie na maga. A jak już wspominałem - magowie
za swoją osłonę mają wojowników, którzy właśnie powinni być wspierani tego typu
zaklęciami.
[Cromwell] Czasem się zdarzało użyć jego mocy (czyt. BARDZO RZADKO).
[Soulafein] Taaa, kolejny cudowny czar, którego jeszcze
nigdy nie użyłem. A jeśli nie ma ku temu potrzeby, to znaczy jedno: bezużyteczne...
Poziom: 4
Zasięg: pole widzenia
Czas trwania: natychmiastowy
Czas rzucania: 4
Obszar działania: 1 istota
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Bardzo dobry czar - dokładnie oddający charakter Szkoły Odrzucania.
Używałem go przez całą grę...i naprawdę się nie zawiodłem.
[Cromwell] Bardzo przydatny jeśli nie jesteśmy w posiadaniu
wysokopoziomowych czarów niszczących magiczne ochrony wrogiego nam oponenta używającego magicznych osłon.
[Soulafein] Pierwszy naprawdę mocny czar penetrujący osłony
wrogiego maga. Co to dużo mówić: bardzo przydatny...
Poziom: 4
Zasięg: dotyk
Czas działania: stały
Czas rzucania: 4
Obszar działania: specjalny
Rzut obronny: specjalny
[Cespenar] Praktyczne, klasyczne i nieśmiertelnie przydatne
zaklęcie, będące aktualnym całą grę...i tyle :-)
[Cromwell] Przeze mnie zaklęcie całkowicie zignorowane,
gdyż BARDZO RZADKO się zdarza abym założył jakiś "przeklęty" przedmiot, czy coś w tym stylu.
[Soulafein] Jednak jeśli ktoś identyfikuje przedmioty przed
ich użyciem, to Zdjęcie klątwy będzie raczej zbędne. Choć raz szczególnie przydało
mi się w Tronie Bhaala (to był jakiś pojedynek w demoniczne karty z kambionem)...
POZIOM V
Mniejsze odbicie czaru
Poziom: 5
Zasięg: 0
Czas działania: 3 rundy/poziom
Czas rzucania: 5
Obszar działania: rzucający czar
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Zaklęcie przydatne - szczególnie wtedy, gdy wrogi mag
zniszczy nas swoim pierwszym czarem :-)
[Cromwell] Dobre zaklęcie, ale w mordę Mordenkainena, za szybko się
kończy podczas dłuższej walki :|, ale.......warto mieć.
[Soulafein] Tak, tylko że rzadko kiedy wrogi mag rzuca czar
na naszego maga (oprócz zaklęć zdejmujących osłony).
Poziom: 5
Zasięg: 0
Czas działania: 1 runda/poziom
Czas rzucenia: 5
Obszar działania: specjalny
Rzut obronny: brak
[Cespenar] No cóż czar ten jest niesłychanie potężny
jak na swój (niski) poziom. Co do jego zastosowania to - wystarczy tylko zobaczyć
jaki czar wrogiego maga sprawia wam problemy, sprawdzenie z jakiej jest szkoły
magii - a później odpowiednie się przed nim zabezpieczenia za pomocą tego właśnie
zaklęcia. UWAGA: W grze niesłychanie irytującym okazał się fakt, że po rzuceniu
tego zaklęcia - nazwy szkół magii nie mieszczą się na pojawiającym się opisie.
Tutaj naprawiam ten błąd, a więc (od lewej): Odrzucanie; Sprowadzanie; Poznanie;
Zaczarowania; Iluzje; Wywoływanie; Nekromancja; Przemiany.
[Cromwell] Zaklęcie wymaga dobrego rozeznania w szkołach magii.....
to na tyle (jeżeli uważnie przeczytałeś początek poradnika, to już posiadłeś tą wiedzę :).
[Soulafein] Naprawdę dobry czar (wreszcie).
Pozwala w wielu miejscach bezproblemowo rozprawić się z upierdliwymi
przeciwnikami... Gdyby jeszcze można było rzucić to zaklęcie na kogoś innego
niż maga, to byłby już raj.
(Odrzucanie, Przemiany)
Poziom: 5
Zasięg: pole widzenia
Czas trwania: 1 runda/poziom
Czas rzucania: 5
Obszar działania: 1 istota
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Następny czar z kategorii Niesłychanie Niezbędnych.
Obniża odporność na magię - a więc walki ze smokami, golemami, drowami... staną się w
końcu przyjemne :-)
[Cromwell] Docenisz ten czar podczas naprawdę ciężkich walk.
[Soulafein] Jedno z moich ulubionych zaklęć! Przydaje się kiedy
chcemy uczynić wroga jak najbardziej podatnym na naszą magię, czyli przez całą grę.
POLECAM!
Poziom: 5
Zasięg: dotyk
Czas działania: 1 tura/poziom
Czas rzucania: 5
Obszar działania: 1 istota
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Czy coś jest tutaj niezrozumiałe ? :-)
[Cromwell] No comments, wypowiedziałem się już na ten temat
[patrz góra], dobre na zionięcia Abazigala.
[Soulafein] Na pewno częściej myślałem ( zaznaczam: myślałem ) o użyciu tego
czaru niż o użyciu Ochrony przed Zimnem.
Poziom: 5
Zasięg: dotyk
Czas działania: 1 tura/poziom
Czas rzucania: 6
Obszar działania: 1 istota
Rzut obronny: brak
[Cespenar] No cóż, kolejny czar typowo ochronny.
[Cromwell] ZZzzz......bzzzzzz.....*pac!*...Zzzz....
[Soulafein] Jeśli chcesz pokonać Draconisa z Tronu Bhaala, to ten czar będzie raczej niezbędny...
Poziom: 5
Zasięg: dotyk
Czas działania: 1 runda/poziom
Czas rzucania: 2
Obszar działania: rzucający czar
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Czar świetny - dzięki niemu jesteśmy naprawdę
nietykalni, szczególnie na początku gry, gdy nasi przeciwnicy nie dysponują potężnym
orężem (np. miecz +1 już przebija tą magiczną osłonę).
[Cromwell] Bezużyteczny, a dlaczego? A dlatego, ponieważ zanim będziesz mógł go użyć,
zmuszony będziesz walczyć z przeciwnikami używającymi magicznego oręża.
[Soulafein] Skuteczne zabezpieczenie TYLKO na początku.
Jeśli w ogóle, bo prawdopodobnie za nim Ty zdobędziesz ten czar już wrogowie będą
walczyć bronią magiczną.
Poziom: 5
Zasięg: 0
Czas działania: 3 rundy/poziom
Czas rzucenia: 8
Obszar działania: rzucający czar
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Kolejny czar typu: Nie Dla Gracza,
Ale Dla Przeciwników :-). Nasi magowie naprawdę rzadko kiedy idą we frontalnym
ataku...ale poza tym, to zaklęcie godne uwagi, ponieważ chroni nas przed zdjęciem
naszych odporności magicznych.
[Cromwell] Co?co?co? Aha jestem w domu :-) Tarcza...hmm..
zaklęcie fajne, ale niepraktyczne z uwagi na fakt jednorazowej ochrony przed wyżej wymienionymi
zaklęciami.
Soulafein] Eee... Dla gracza to zaklęcie ma bardzo małe znaczenie...
Poziom: 5
Zasięg: pole widzenia
Czas działania: natychmiastowy
Czas rzucania: 5
Obszar działania: 1 istota
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Czar doskonały :-) !
Idealne zaklęcie do znoszenia ochrony wrogich czarodziei. POLECAM!
[Cromwell] Doskonały? Hmmm, najpierw to ktoś musiałby zdąrzyć rzucić
na siebie jakąś ochronę...buwahehahe...KILL HIM BEFORE HE GETS ANGRY!!! A tak na serio, to
OBOWIĄZKIEM jest jego posiadanie.
[Soulafein] Cudowny czar! Stanowi podstawę walki z magami...
POZIOM VI
Klosz niewrażliwości
Poziom: 6
Zasięg: 0
Czas działania: 1 runda/poziom
Czas rzucania: 6
Obszar działania: sfera o promieniu 1,5 m
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Dobra ochrona...przed słabymi magami.
[Soulafein] A takich praktycznie nie ma, więc ... dziękujemy!
[Cromwell] Zaklęcie dobre, ale z haczykiem - możliwość rozproszenia III poziomowym czarem.
Poziom: 6
Zasięg: dotyk
Czas trwania: 1 tura/poziom
Czas rzucenia: 6
Obszar działania: 1 istota
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Niezwykle potężna ochrona magiczna ! - stwierdzi to każdy,
kto choć raz znalazł się w brązowożółtym oparze Plugawego Uwiądu :-) ...
POLECAM!
[Cromwell] Ja bym powiedział, że to sraczkowaty kolor ;-)))
[Soulafein] Chroni przed czarami, które zadają szczególnie duże obrażenia,
więc warto często korzystać z oferowanych przez nie możliwości.
Poziom: 6
Zasięg: rzucający czar
Czas działania: 4 rundy
Czas rzucania: 1
Obszar działania: rzucający czar
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Dobry sposób aby zabić klina przeciwnikom dzierżącym
magiczną broń o znaczniejszej mocy. Jego wadą (dużą wadą) jest niemożność przedłużenia
jego efektu.
[Cromwell] Teraz se możecie wywijać tymi magicznymi świecuszkami,
You shitheads!..bwuhahehe... Pozwala dokonać rzezi magiem :) Szczególnie denerwujący czar, gdy
używany przez Lisze.
[Soulafein] Świetne zaklęcie! Jeśli jakiś potężny mag z aktywną
Ochroną przed Magicznymi Broniami wpadnie w środek nawet najlepszych wojaków,
to może urządzić im niezłą rzeź... Pamiętajcie tylko, że ten czar NIE CHRONI przed
zwykłą (niemagiczną) bronią!
Poziom: 6
Zasięg: 0
Czas działania: 3 rundy/poziom
Czas rzucania: 6
Obszar działania: rzucający czar
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Analogicznie do swojego młodszego brata -
zaklęcie to nie znajduje we mnie swojego sprzymierzeńca...
[Cromwell] Useless......
[Soulafein] Spać mi się chce!
Poziom: 6
Zasięg: pole widzenia
Czas działania: specjalny
Czas rzucenia: 6
Obszar działania: 1 istota
Rzut obronny: specjalny
[Cespenar] Bomba ! Ulepszona wersja Zmniejszenia
Odporności - choć w nieco mniejszym stopniu redukuje odporność celu na magię,
to jednak dużym jego plusem jest znoszenie ochrony magicznej ofiary. POLECAM !
[Cromwell] Naprawdę, jeden z najlepszych czarów w grze, GORĄCO POLECAM!
[Soulafein] Wyłom + Obniżenie Odporności = Przeszywająca Magia
= 2 w jednym = genialne = masz więcej, a oszczędzasz piędniądze ... eee, to znaczy
miejsca w księdze czarów. POLECAM!
POZIOM VII
[Cespenar] Zbliżamy się do coraz fajniejszych zaklęć...:-)
[Soulafein] I oddalamy się od niektórych badziewiastych, hurra!
[Cromwell] ...ale tez i coraz droższych, gdy kupowanych :(
Ochrona przed żywiołami
Poziom: 7
Zasięg: dotyk
Czas działania: 1 runda/poziom
Czas rzucania: 7
Obszar działania: 1 istota
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Jak już zdążyłem wspomnieć - teraz będzie coraz
potężniej :-). To zaklęcie zasługuje na 5+ (i oficjalną POCHWAŁĘ wraz z Uściskiem Ręki :P)
[Cromwell] Bardzo przyjemnie się go używa, szczególnie, gdy mamy dzięki niemu
z przedmiotami ponad 100 % odporności na dany żywioł: "Heal me, yes!, moreeeee!!!"
[Soulafein] Ja chyba jestem jakiś inny, ale w BG2 nie używałem tego czaru zbyt często...
Rzadko potrzebna jest ochrona przed wszystkimi żywiołami. Co innego Tron Bhaala...
choć tam też dość rzadko... Jak dla mnie to zaklęcie zasługuje na 5-
(powinno być 100% ;).
Poziom: 7
Zasięg: 10 metrów
Czas działania: 3 rundy
Czas rzucania: 7
Obszar działania: specjalny
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Hmm...nie chciałbym tutaj obrażać Czarnokija,
ale naprawdę nie udało mu się z tym zaklęciem. Prawda jest taka - co nam po
zniesieniu AŻ jednego czaru, skoro wroga chroni dwadzieścia innych ? Już o
wiele lepszy jest Wyłom...
[Cromwell] Zzzz......zzzzz.....zzz
[Soulafein] COOO? Przecież później co rundę, ten czar zdejmuje kolejną osłonę!!!
Toż to cudowne! Chwała Khelbenowi i jego czarowi (ładnie powiedziałem, nie?)!
Poziom: 7
Zasięg: 0
Czas działania: 3 rundy/poziom
Czas rzucania: 7
Obszar działania: rzucający czar
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Potężniejsza wersja serii
zaklęć odbijających...a moje zdanie jest niezmienne :-)
[Cromwell] Jak już wcześniej wspomniałem, dobre, ale w praktyce
ZA KRÓTKI czas działania.
[Soulafein] Moje też...
Poziom: 7
Zasięg: 0
Czas działania: 4 rundy
Czas rzucania: 1
Obszar działania: rzucający czar
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Z uwagi na swój bardzo krótki czas działania -
zaklęcie zdecydowanie traci na atrakcyjności...:-(
[Cromwell] Zostawiłbym sobie miejsce na inny czar...
[Soulafein] Ochrona przed Magiczną Bronią jest o niebo lepsza!
POZIOM VIII
Ochrona przed energią
Poziom: 8
Zasięg: dotyk
Czas działania: 1 runda na poziom
Czas rzucania: 8
Obszar działania: dotknięta istota
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Manifestacja Szkoły Odrzucania w najczystszej
postaci. POLECAM !
[Cromwell] Wypróbuj i osądź.
[Soulafein] Tak, to jest naprawdę niezłe...
Poziom: 8
Zasięg: pole widzenia
Czas działania: natychmiastowy
Czas rzucenia: 8
Obszar działania: specjalny
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Kolejne, najmocniejsze już - tak lubiane
przeze mie zaklęcie :-)
[Cromwell] Pozycja MUSISZ MIEĆ!!! Przynajmniej warto mieć :-P
[Soulafein] Ten czar też lubię, ale podkreślam, że Ochronny Bicz jest także świetny...
Poziom: 8
Zasięg: 0
Czas działania: 4 rundy
Czas rzucania: 1
Obszar działania: rzucający czar
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Na cóż mi Potęga tego zaklęcia - skoro zanim
zdążę się nią pochwalić - znika ? :-)
[Soulafein] Trzeba więc uciec zanim zniknie albo ukatrupić w tym czasie wrogów!
[Cromwell] Odżałowałbym już moc dla przynajmniej zwiększonej długości działania, wyrok brzmi: NIE!
POZIOM IX
[Cespenar] Oto, co potrafią zaklęcia ! Prawdziwa moc i potęga magii...aż miło
popatrzyć - a jeszcze milej samemu skosztować :-)
[Cromwell] Niekiedy lepiej nie kosztować, gdyż skutki mogą być bolesne :|
Całkowita niewrażliwość
Poziom: 9
Zasięg: 0
Czas działania: 4 rundy
Czas rzucania: 1
Obszar działania: rzucający czar
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Obiecuję, że teraz może być już tylko lepiej.
A to zaklęcie odrzucam z powodu jego niepraktycznie krótkiego czasu działania...
[Soulafein] Hmmm, ale w przypadku tego zaklęcia, to się zgodzić nie mogę...
Cztery rundy dla potężnego czarodzieja to czas, w którym potrafi się on rozprawić
z niejednym wrogiem.
[Cromwell] Ehh...aż się łezka kręci w oku, jak na to patrzę. Ta wersja jest całkiem przydatna.
Poziom: 9
Zasięg: 0
Czas działania: 1 runda/poziom
Czas rzucenia: 9
Obszar działania: rzucający czar
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Heh...czysta Moc ! Bardzo dobre, jednak trzeba
wtedy wypchnąć naszego drużynowego maga na front...
[Cromwell] Doskonały czar, chyba nie ma lepszego z tej szkoły magii.
[Soulafein] Doprawdy jest to niezwykle potężny czar. A całą pełnią pokazuje w pojedynkach mag vs. mag.
Poziom: 9
Zasięg: pole widzenia
Czas działania: natychmiastowy
Czas rzucania: 5
Obszar działania: 1 istota
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Niszczy wszystkie osłony magiczne...hmmm - całkiem nieźle :-)
[Cromwell] Hmmm...czar niebezpieczny dla przeciwnika, gdy użyty na wrogim magu [szczególnie Liszu].
[Soulafein] Czy można mocniej przyłożyć wrogiemu magowi?
Poziom: 9
Zasięg: dotyk
Czas działania: stały
Czas rzucania: 9
Obszar działania: 1 istota
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Pojawiam się i znikam, pojawiam się i znikam....:-)
[Cromwell] Pamiętaj, że się pojawisz jak ktoś Cię "uratuje" zaklęciem Uwolnienie :-P
Używać tylko w ostateczności!
[Soulafein] Fajnie, uwięzisz gościa razem z ekwipunkiem. Oprócz EXP nie masz, więc
korzyści materialnych. W sumie - tylko dla zdesperowanych.
Poziom: 9
Zasięg: specjalny
Czas trwania: natychmiastowy
Czas rzucenia: 9
Obszar działania: specjalny
Rzut obronny: brak
[Cespenar] No tak - strzeż się Kangaxx ! :-)
[Cromwell] BARDZO potrzebny, gdy walczymy z naprawdę potężnymi wrogami,
posiadającymi przeciwniczkę owego zaklęcia.
[Soulafein] O tak Kongaxx! Niech tylko wyjdę z tej kulki, to jak ci pociągnę z Krasomira...
I tak oto dotarliśmy do następnego działu naszej starożytnej biblioteki. A zaczerpniemy tutaj wiedzy to szkole magii jaką są...