- Intro
- Jak wyciagnąć królika z kapelusza, czyli opis profesji
- Zupełnie inna historia, czyli Szkoły Magii
- ZAKLĘCIA MAGÓW:
- ZAKLĘCIA KAPŁANÓW:
- Zaklęcia Maga (których możemy nauczyć się ze zwojów)
- Zaklęcia (wysokopoziomowe umiejętności magów)
- Zaklęcia (wysokopoziomowe umiejętności kapłanów)
- Zakończenie
POZIOM I
Migoczące barwy
Poziom: 1
Zasięg: 0
Czas działania: natychmiastowy
Czas rzucania: 1
Obszar działania: klin 1,5 m x 5 m x 5 m
Rzut obronny: specjalny
[Cespenar] Zaklęcie bardziej pasujące do iluzji,
ale co tam...całkiem przydatne na początek. Ale i tak jest czasami
wkurzające...np. gdy któryś z członków naszej drużyny wejdzie w wyczarowany
wachlarz...
[Cromwell] Czar bezużyteczny, szkoda miejsca w księdze...
[Soulafein] Jak dla mnie: kompletnie nieprzydatne.
Poziom: 1
Zasięg: 1,5 metra
Czas działania: natychmiastowy
Czas rzucania: 1
Obszar działania: 60' stożek
Rzut obronny: 1/2
[Cespenar] Zaklęcie uniwersalne - jako, że operuje
ogniem użyteczne do dobijania trolli, lub podsmażania lodowych salamander...
najlepiej smakują z rusztu...mniam.
[Cromwell] Używane przeze mnie w razie braku ognistych,
czy kwasowych strzał, które dokończyłyby żywota Trolla. Przydaje się w walce, żeby dobić wroga
będącego Na Skraju Śmierci [czasem szkoda mi zużywać Magicznego Pocisku ;-)]
[Soulafein] Ja raczej wolę zaoszczędzić miejsce
w księdze czarów na magiczny pocisk i zastąpić płonące dłonie kilkoma dobrze
wymierzonymi ognistymi (ale nie magicznymi) strzałami.
Poziom: 1
Zasięg: dotyk
Czas działania: specjalny
Czas rzucania: 1
Obszar działania: 1 istota
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Czar kiepski, zupełnie nie na miejscu...lipa.
[Cromwell] Zupełnie nie przydatny, zresztą jak większość jemu podobnych zaklęć.
Ryzykuje się utratę życia zadając i tak mizerne obrażenia.
[Soulafein] Nic dodać, nic ująć...
POZIOM II
Otwarcie
Poziom: 2
Zasięg: pole widzenia
Czas działania: specjalny
Czas rzucania: 1
Obszar działania: zamknięte drzwi lub skrzynia
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Bardzo przydatne ! Szczególnie gdy złodziej w drużynie
jest jeszcze "malutki" lub gdy go w ogóle nie posiadamy.
[Soulafein] Jednak zazwyczaj w drużynie jest złodziej i to
(w przypadku BG II) całkiem niezły, no, ale w ostateczności otwarcie może się przydać...
[Cromwell] W pierwszej części sagi bardzo przydatny z racji niskiego poziomu złodzieja,
jeśli się takiego posiadało w drużynie ;) Niekiedy potrzebny w BG II (dopóki Nasz łotrzyk nie nabędzie
odpowiednich potrzebnych do przeżycia tricków ;) ... ogólnie całkiem, całkiem, jednak w BG II zrezygnowałbym z niego :(
Poziom: 2
Zasięg: dotyk
Czas działania: specjalny
Czas rzucania: 1 tura
Czas rzucania: 2
Obszar działania: rzucający czar
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Cholernie praktyczne zaklęcie - używane prawie całą grę. POLECAM
[Soulafein] Całą grę? Przesadzasz. Ugłosowienia można często używać w BG I,
ale w BG II? Kto tam używa w ogóle Ciszy?
[Cromwell] Tutaj przyznam rację Solaufeinowi...to prawda czar potrzebny [ale nie obowiązkowy]
w BG, ale w BG II? Wątpię...no chyba, że przez przypadek zamiast "uciszyć" wrogiego czarodzieja
"uziemiłeś" siebie :)
Poziom: 2
Zasięg: dotyk
Czas działania: 1 tura/poziom
Czas rzucania: 1 runda
Obszar działania: 1 istota
Rzut obronny: brak
[Cespenar} Nawet pomocne w początkowym stadium gry...jednak później trzeba przerzucić się na większy kaliber.
[Soulafein] Tak, na początku warto korzystać z tego czaru - satysfakcja gwarantowana.
[Cromwell] Co prawda to prawda, a wy mówicie prawdę, więc przytaknę znacząco...
POZIOM III
Miniaturowe meteory Melfa
Poziom: 3
Zasięg: 70 metrów
Czas trwania: specjalny
Czas rzucania: 3
Obszar działania: 1 cel na meteor
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Nie ma co...Melfowi znacznie lepiej udała się Strzała.
Po prostu Melf nie miał już pomysłów i pewnego dnia
jak rzucał kamieniami do stawu... ech, ale to zupełnie inne historia. A czar cieniutki.
[Cromwell] Czemu działa na Lisze :) Zgłaszam sprzeciw. Może w dzieciństwie rzucał kamieniami w ... Lisze? ;)
Poziom: 3
Zasięg: pole widzenia
Czas działania: 3 rundy + 1 runda/poziom
Czas rzucania: 3
Obszar działania: sześcian o boku 10 m, 1 istota/poziom
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Skoro czytasz mój komentarz, to chyba rzeczywiście nie
wiesz - co to za czar. A jest on na szczycie zaklęć NIEZBĘDNYCH szanującemu się
poszukiwaczowi przygód. No to już wiesz tyle co inni. Aha - jeszcze jedno - postacie poddane
temu zaklęciu odczuwają zmęczenie dopiero po drugim jego rzuceniem. I chyba to tyle...
[Cromwell] NIEZBĘDNY, ma same plusy, a i działa na obszar, więc cieszmy się z tego!
Podobny efekt można osiągnąć łykając mikstury z buteleczek, ale po co? :)
[Soulafein] Genialny czar. Korzysta się z niego
dosłownie przez całą grę. Przed co trudniejszą walką przyspieszenie powinno być
pierwszym czarem, którego użyjesz. To naprawdę BARDZO pomaga.
Poziom: 3
Zasięg: pole widzenia
Czas działania: 1 tura
Czas rzucania: 3
Obszar działania: sześcian o boku 13 m
Rzut obronny: neguje
[Cespenar] Ten czar jest bardzo praktyczny i używajcie go na wrogach - amen.
[Cromwell] Zapewne nie raz już byłeś ofiarą odmiany tego czaru przy walce z umarlakami.
Całkiem praktyczny ...
[Soulafein] Przydaje się aby trochę ostudzić zapał silnych i szybkich wojowników.
POZIOM IV
Czarodziejskie oko
Poziom: 4
Zasięg: 0
Czas działania: 1 runda/poziom
Czas rzucania: 1 runda
Obszar działania: specjalny
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Eh...zabawka dla znudzonych graczy.
[Cromwell] Kup sobie sztuczne oko i się nim pobaw...a teraz zapomnij o tym zaklęciu.
[Soulafein] Jak nie masz co robić, to spróbuj tego czaru. Fajne, nie? A teraz nie rób tego więcej...
Poziom: 4
Zasięg: 0
Czas trwania: 12 godzin
Czas rzucania: 1
Obszar działania: rzucający czar
Rzut obronny: brak
[Cespenar] No taak...cóż ja mogę powiedzieć :). Może to, że jest
to najpotężniejsza magiczna ochrona przed fizycznymi, a także magicznymi obrażeniami
skupionymi na czarodzieju ? Cztery słowa: Zapomnijcie Koloru Swoich Szat :). ZAKLĘCIE NIEZBĘDNE !
[Cromwell] NIEBĘDNY czar dla maga, korzysta się z niego podczas całej gry, nie do przecenienia.
Wada: nie sumuje się, sic!
[Soulafein] Niby przewagę nad tym zaklęciem ma Całkowita Niewrażliwość,
ale porównajcie czas działania tych dwóch zaklęć. Toż to przepaść. I właśnie dlatego
kamienna skóra powinna znaleźć się w arsenale każdego maga.
Poziom: 4
Zasięg: 0
Czas działania: 1 tura
Czas rzucania: 1
Obszar działania: 1 istota
Rzut obronny: neguje
[Cespenar] Czar-zabawka...może się przydać jedynie w sytuacji,
gdy zostaliśmy napadnięci z zaskoczenia i nie mieliśmy czasu na przygotowanie dobrej defensywy.
[Cromwell] Nienaruszalna kula Otiluke`a dobrze wykorzystana może być bardzo pomocna, szczególnie
gdy rzucony na któregoś z Twoich kompanów będącego Na Skraju Śmierci (w środku bitwy) - niestety wykluczysz go wtedy na dłuższy czas z batalii :/
[Soulafein] Jeśli dalej się nudzisz, a rzuciłeś już czarodziejskie oko, to teraz spróbuj tego...
Poziom: 4
Zasięg: 0
Czas działania: 3 rundy + 1 runda/poziom
Czas rzucania: 4
Obszar działania: rzucający czar
Rzut obronny: neguje
[Cespenar] Dobra ochrona dla zaskoczonego maga, mającego na sobie Kamienną Skórę, jakąś Opończę, może Lustrzane Odbicia...:)
[Cromwell] Przepiękny czar, zważywszy na walory tego zaklęcia stanowczo POLECAM!
Słabszy o kapłańskiej Bariery Ostrzy, ale i tak wymiata! Wsytarczy, że przypatrzysz się wrogim np. Liszom, to ich podstawowa zabawka.
[Soulafein] Cudowny czar! Każda próba naruszenia tarczy kończy się obrażeniami dla atakującego. Kiedy dodamy do tego choćby
ochronę przed magiczną bronią, to już jest coś, a przecież jest masa znacznie skuteczniejszych
zaklęć ochronnych. Jeszcze lepiej jest kiedy mag dysponuje czarem zatrzymanie czasu... Zresztą popatrzcie
na wrogich czarodziejów...
Poziom: 4
Zasięg: 0
Czas działania: 3 rundy + 1 runda/poziom
Czas rzucania: 4
Obszar działania: rzucający czar
Rzut obronny: neguje
[Cespenar] Analogicznie do swojej poprzedniczki - tyle, że z obrażeniami od chłodu.
[Cromwell] To co powyzej z zwróceniem uwagi na fakt używania ów zaklęcia przede wszystkim na celach odpornych na Ogień.
[Soulafein] Czy muszę pisać to, co napisałem przed chwilą? Dzięki...
Poziom: 4
Zasięg: pole widzenia
Czas działania: 1 tura
Czas rzucania: 4
Obszar działania: w promieniu 10 m
Rzut obronny: neguje
[Cespenar] Fajny czar ! Dobry do obrony jakiejś placówki...rzucasz go,
stajesz w okręgu plecami do siebie i odpierasz niezsynchronizowane i chaotyczne ataki zmieszanych
przeciwników. To zaklęcie działa tylko na wrogów !
[Soulafein] Ale tak po prawdzie: jak trafisz na naprawdę mocnych wrogów to byle teleport ich nie zdezorientuje, wtedy lepiej daruj sobie ten czar...
[Cromwell] Dla mnie to jedno z najgorszych zaklęć. Zabawka dla znudzonych i zdziwaczałych magów :D
Poziom: 4
Zasięg: pole widzenia
Czas działania: stały
Czas rzucania: 4
Obszar działania: 1 istota
Rzut obronny: neguje
[Cespenar] Jedno z moich ulubionych zaklęć - ja przecież tak lubię wiewiórki...ach...
ale nie o tym chciałem. Minusem tego czaru jest zniszczenie ekwipunku przeciwnika.
Ale jeżeli używamy go np. przeciw zwierzętom czy potworom - to naprawdę fajna rzecz.
[Cromwell] Całkiem przyjemny w działaniu.
[Soulafein] Tak, całkiem przyjemne.
Firkraag + to zaklęcie= śliczna wiewióreczka. No, może przesadziłem, ale mimo
wszystko w tym zaklęciu tkwi wielka MOC.
Poziom: 4
Zasięg: 0
Czas działania: 1 tura + 3 rundy/poziom
Czas rzucania: 4
Obszar działania: rzucający czar
Rzut obronny: neguje
Po rzuceniu czaru i podczas jego trwania, mag może w każdej chwili przybrać dowolną nową formę i zmieniać ją tyle razy, ile sobie życzy. W niektórych przypadkach mag zyskuje możność posługiwania się naturalnymi dla nowej formy sposobami ataku, zaś w innych może posługiwać się bronią. Jego zdolności umysłowe nie ulegają zmianie, odpowiednio zmieniają się jednak jego cechy fizyczne. Mag zyskuje również wszelkie naturalne dla nowej formy sposoby ochrony, takie np. jak odporność na pociski i broń obuchową, którą posiadają szlamy, śluzy i galarety.
Oto formy dostępne po rzuceniu zaklęcia:
(1) Gnoll: dzierży magiczną halabardę (+1 do obrażeń od ognia i trafia jak bronią +3)
(2) Galareta musztardowa: może spowalniać wrogów (jeśli nie wykonają rzutu obronnego po trafieniu)
(3) Ogr: może zadawać znaczne obrażenia za pomocą pięści
(4) Pająk: po trafieniu przeciwnika, zatruwa go jadem
Dodatkowo rzucający czar może przybrać formę niedźwiedzia brunatnego, czarnego albo wilka.
[Cespenar] Czar przydatny, gdy czarodziej jest zdany sam na siebie,
lub gdy zużył wszystkie zapamiętane czary.
[Soulafein] A, że takie sytuacje zdarzają się rzadko, to lepiej zapomnieć o polimorfowaniu siebie.
[Cromwell] W tym zaklęciu Solaufein jest jednak pewien kruczek, bo zamieniając się w Galaretę Musztardową
jesteśmy przecież odporni na pociski. Jeśli nie masz czym zapełnić księgi, to wypełnij lukę tym zaklęciem.
POZIOM V
Obniżenie odporności
Poziom: 5
Zasięg: pole widzenia
Czas działania: 1 runda/poziom
Czas rzucania: 5
Obszar działania: 1 istota
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Zaklęcie to było już opisane w szkole Odrzucania - gdyż należy do obydwu.
[Soulafein] I w obydwu jest równie rewelacyjne :)
[Cromwell] Wcześniej gorąco polecałem to teraz NAKAZUJĘ je mieć ]:->
POZIOM VI
Dezintegracja
Poziom: 6
Zasięg: pole widzenia
Czas działania: natychmiastowy
Czas rzucania: 6
Obszar działania: 1 istota
Rzut obronny: neguje
[Cespenar] Milutki czar ! I do tego bardzo potężny jak na ten poziom !
Jednym jego minusem jest zniszczenie ekwipunku ofiary. POLECAM !
[Soulafein] Przydaje się kiedy masz naprawdę dość powolnego strugania
jakiegoś gościa. Jeśli masz słabych wojowników, to używaj tego czaru przeciwko większym łakowilkom.
[Cromwell] Jak już zdążył napomnieć Solaufein czar dobry, gdy masz już dość
babrania się z kimś i nie zależy Ci na jego ekwipunku. Najlepiej stosować na stwory bez gadżetów.
Poziom: 6
Zasięg: dotyk
Czas trwania: 1 tura/poziom
Czas rzucenia: 6
Obszar działania: rzucający czar
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Podobnie do Polimorfowania Siebie - czar ten zostawiamy na "czarną godzinę".
[Cromwell] BARDZO DOBRY czar, tworzy z maga istną maszynkę do mielenia mięsa :D
[Soulafein] ...na bardzo czarną godzinę...
Poziom: 6
Zasięg: rzucający czar
Czas działania: 3 rundy + 1 runda/poziom
Czas rzucania: 3
Obszar działania: 1 istota
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Ulepszona wersja NIEZBĘDNEGO zaklęcia. Jego minusem
jest tylko to, że działa na jedną osobę...ale wiele zaklęć także...więc GORĄCO POLECAM!
[Cromwell] Naprawdę dobry czar, choć łatwy do osiągnięcia mniejszym kosztem
[buty szybkości + przyspieszenie ruchów]...ma jedna poważną wadę działa na jedną postać.
Aha no i po upływie działania czaru, postać będąca pod wpływem Ulepszonego Przyśpieszenia Ruchów, natychmiast jest zmęczona.
[Soulafein] Ja tam wolę słabszą wersję z trzeciego poziomu,
tym bardziej, że obejmuje kilka istot.
Poziom: 6
Zasięg: pole widzenia
Czas działania: stały
Czas rzucania: 6
Obszar działania: sfera o promieniu 1,5 metra
Rzut obronny: neguje
[Cespenar] Dobre, dobre! Kolejne z moich ulubionych
zaklęć - dzięki niemu mam kolekcję aktorek (z Katie Holmes na czele! ;P)na trawniku
przed domem....err - co czym to ja ? Aha - zaklęcie to jest całkiem praktyczne -
jednak ekwipunek przeciwnika będzie stracony na zawsze...
[Cromwell] ...no może nie na zawsze, można przecież się rozmyślić i przywrócić
życie nieszczęśnikowi. Używać w ostateczności.
[Soulafein] Inna forma dezintegracji
(kamień też w końcu w wyniku wietrzenia i innych takich tam zmieni się w pył).
Analogicznie do tamtego czaru przydaje się na większe łakowilki.
Poziom: 6
Zasięg: pole widzenia
Czas działania: stały
Czas rzucenia: 6
Obszar działania: 1 istota
Rzut obronny: brak
[Cespenar] [Cespenar] ...gdy nie zdążymy rzucić ochrony przed petryfikacją...
[Cromwell] Ja tam wolę użyć Pierścienia kontroli nad ziemią...ten sam efekt :D
[Soulafein] Warto pamiętać o tym zaklęciu, gdyż wrogowie dość często korzystają
z możliwości obrócenia naszych herosów w kamień.
POZIOM VII
Rubinowy promień odwrócenia
Poziom: 7
Zasięg: pole widzenia
Czas działania: natychmiastowy
Czas rzucania: 5
Obszar działania: wybrana ofiara
Rzut obronny: brak
[Cespenar] A to zaklęcie pasuje mi jakoś dziwnie do szkoły Odrzucania...
[Soulafein] A mi (ze względu na obecność w księdze czarów Wyłomu i
Przeszywającej Magii) nigdzie nie pasuje...
[Cromwell] Jakoś mnie nie porywa to zaklęcie, wolę Przeszywającą magię...
Poziom: 7
Zasięg: pole widzenia
Czas działania: 1 tura
Czas rzucania: 7
Obszar działania: w promieniu 10 m
Rzut obronny: specjalny
[Cespenar] Ten czar traktujmy jako swoistą ciekawostkę...jest raczej niepraktyczny. Ale jak można się pobawić! :)
[Soulafein] A według mnie ten czar jest całkiem przydatny,
bo oferuje znacznie więcej efektów negatywnych niż pozytywnych. Przy małym
szczęściu można grupie wrogów zrobić prawdziwe combo :)
[Cromwell] Hmm...całkiem dziwny czar nieprawdaż? Jak ktoś chce, może się pobawić :D
POZIOM IX
Uderzenie czaru
Poziom: 9
Zasięg: pole widzenia
Czas działania: natychmiastowy
Czas rzucania: 5
Obszar działania: 1 istota
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Czar należący do szkoły odrzucania - gdzie też zapraszam po więcej o nim informacji :)
[Soulafein] Tak, zapraszamy.
[Cromwell] ...
Poziom: 9
Zasięg: 0
Czas działania: specjalny
Czas rzucenia: 9
Obszar działania: specjalny
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Miodzio ! Niesłychanie potężny czar, który połączony z Akceleracją zasługuje tylko na jeden komentarz: "O w kurwę!".
[Cromwell] Przepraszam za stwierdzenie, ale to: "Wyjebiste zaklęcie!" W połączeniu z Akceleracją, Sekwencerem - zawierającym sporą dawkę zaklęć,
pozwala dokonać niesamowitego spustoszenia w szeregach wroga!
[Soulafein] Super miodzio!!! A wiecie co się dzieje kiedy tego czaru
użyje przyspieszony wysokopoziomowy mag/wojownik?! Rzeźnia!!! Można to zaobserwować
choćby w Twierdzy Strażnika przy otwieraniu pieczęci.
Poziom: 9
Zasięg: 0
Czas działania: 5 tur
Czas rzucania: 9
Obszar działania: rzucający czar
Rzut obronny: brak
[Cespenar] Najlepsze co może spotkać czarodzieja zapędzonego w róg...na nieszczęście dla jego przeciwników (he, he, he)
[Soulafein] Nie tylko w takich sytuacjach. Przydaje się też kiedy trafimy na jakiegoś wyjątkowo
odpornego na magię wroga. Cyk i już zamiast wątłego (przynajmniej fizycznie) maga
przeciwnik ma przed sobą takiego... hm, powiedzmy żelaznego golema. Surprise,
sucker!!!
[Cromwell] ...racja...niesamowity czar, może w jednej chwili przechylić szalę
zwycięstwa na Naszą stronę. Szczególnie podoba mi się wysysanie mózgów...mwahehe...Taki łupieźca potrafi dwoma uderzeniami
powalić smoka!!!
Na tym kończy się zasób zaklęć i tej szkoły magii. Następną jest...